HäxanSurtant skrev 2011-11-07 14:08:43 följande:
Hahha ja kan lova att ingen av mina syrror delar denna dröm det minsta. Fast jag hade gärna haft dom på min gård i typ egna hus och låtit dom jobba eller att man liksom hjälps åt, då hade man dom nära men inte i halsen för jämnan
Jag hade velat ha hönor, ankor, köttdjur, mjölkkor... men jag hade också haft hundar, dock kanske inte fött upp, men hundar lämpade för jobbet, vakta gården, djuren mot rovdjur osv, om jag så skulle importera en hund från transylvanien för att plocka varg med typ

Och lite hästar, som får jobba dra grödor från punkt a till b. OCH en fyrhjuling jag kunde leka lite med ibland för skoj skull, några crossar *svävar iväg i drömmen*
Jag gillar att jobba med kroppen och jag gillar att jobba för mig själv

att arbetet är hårt stör mig inte det minsta, jag är också hård så.

Jag hade praktik på en bondgård i ett år när jag var 16-17 och jag har nog aldrig mått så bra i hela mitt liv, inte många stilla stunder på en dag och visst gjorde man vissa saker varje dag typ mjölka kor och ge alla djuren mat, men sen där i mellan gjorde man massor, röjde skog, ströade virke, lagade hagar, mecka med maskiner och en massa annat. Jag åt som en häst minst 5 mål mat om dagen och jag bara gick ner och var muskelös, så jag tror att det sättet att leva på något sätt är ultimat för mig, jag sov och jag mådde bra, hade hyfsad rutin och var inte alls lika sömnstörd som jag varit innan....
Nejtack, min syrra skulle jag bara vrida skallen ur led om hon bodde på samma ställe som jag....
Vad underbart det låter. Jag vill ha en herrgård (Varför heter det
herrgård?).
Jag gillar också att jobba med kroppen men jag gillar mest att ta hand om djuren, plantera blommor, ta hand om trädgården (Inte klippa gräset) och sånt. Jag älskar även att sy och korsstygn/brodering är en favoritsyssla som jag har tagit upp igen.
Ja, jag mår också helt utmärkt nä vi är och hälsar på makens bror. Känner mig så fri.