• och

Trash-tråden

PrimitivMan skrev 2011-12-05 21:59:22 följande:
    Om jag får yttra min simpla åsikt tycker jag det ser väldigt greppvänligt ut
    Eller hur! Jag blir också kåt av bilden.
    The hard way is the right way.
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-05 22:03:19 följande:

Ja det är jag, inte Aynrand som ska designa tråden..
    Vi behöver kedja fast A i ena hörnet så han inte rör getterna bara.
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-05 22:08:42 följande:

BJ kan sätta sig på honom.
    Smart tänkt.

Iförd mammas ljusgula trosor? 
  • och
    PrimitivMan skrev 2011-12-05 22:13:15 följande:
    Jag vet hur det är. Har försökt hålla anständighetens flagga högt men sen inleds man i frestelse och dras ned i omoralens mörker. Det är svårt att förbli obefläckad.

Jag skriver under på det.
  • och
    MrsAssault skrev 2011-12-05 22:39:21 följande:
    Jag har aldrig någonsin hört någon referera till mig som den fina flickan i ett sällskap. En kompis brukade säga "Det går inte att våldta maria, det är som att tvångsge en uteliggare pengar"
  • och
    lille Birger skrev 2011-12-06 01:08:32 följande:
    Jag undrar om uttrycket att något är "kantat" har samma betydelse i engelskan som i svenskan. Om inte måste jag hitta ett annat ord att använda, men jag kommer inte på vilket.

"Sula’s childhood is lined with adversity and misfortune." Så har jag skrivit nu, men det känns fel. Gråter
    Nej, låter helknas.

Du skulle kunna säga filled istället tex fast jag vet inte. Eller marked by kanske om du vill visa att det har en större betydelse?  Characterized kan man använda med, men du har kanske använt det ordet redan.

Tänk på att vända på ordföljden vid väl valda tillfällen, om du vill att det ska låta mer elegant. Och har du rätt tempus? 
  • och
    lille Birger skrev 2011-12-06 11:36:45 följande:
    Ja, vad bra! Det passar ju perfekt!
    Tack!

Hade du varit hemma hos mig nu hade du fått en jättemysig kram som tack för hjälpen!! (och kanske en puss på ryggslutet)

Tempus vet jag inte vad det där.Skäms
    Du är gullig.

Svenskar har svårt för att få till rätt tempus, vi gör direktöversättningar från svenskan och då blir det fel ibland. Jag hade skrivit att hennes barndom var... istället för är. 
  • och
    PrimitivMan skrev 2011-12-06 09:33:47 följande:
    Är det en lånad bild eller egen gump? Jag får nog en något ökad puls av den bilden ja.

Jag har aldrig kunnat bestämma mig för om jag är ass- or tits-man. Det är ett oerhört svårt val. Skulle antagligen få kortslutning ifall jag blev tvungen att välja.
    Det får ni ju jämt ändå, men för all del.
  • och
    PrimitivMan skrev 2011-12-06 12:23:16 följande:
    Det är ett helvete att vara man. Vi är redo för stordåd. Resa ut i rymden. Lösa cancerns gåta. Fundera över de stora sakerna i livet. Men det räcker att en kvinna knäpper upp en knapp extra och ler lite förföriskt och våra hjärnor smälter ihop och det enda vi kan tänka är "öhh kåt".
    Det är väldigt synd om er.

Som en ren sympatihandling hade jag kunnat tänka mig att knäppa en extra knapp i blusen, men eftersom jag är hemma idag och ligger alldeles naken i sängen så går inte det.  
Svar på tråden Trash-tråden