Inlägg från: skorpionen80 |Visa alla inlägg
  • skorpionen80

Få katt att sluta snutta?

Mysan820 skrev 2011-08-25 07:52:59 följande:
    Katter som inte har fått dia klart hos sin mamma gör oftast det. Min ena katt som jag hämtade efter 12 veckor, ( detta var innan det ändrades till att det skulle vara 14 veckor) snuttar fortfarande... Det har minskat sedan hon vart liten, vissa dagar är det en  el två gånger och vissa dagar är det inget alls... Som jag har förstått det så är det inget " farligt" med detta. Jag tycker det är en mysig stund då hon kryper in i sin snuttefilt ( har fått en egen filt nu) o ligger där och spinner...
    När ändrades det till 14 veckor? Är det SJV eller något förbund som har 14-veckorsregeln?
  • skorpionen80
    MammaTillDomFinaste skrev 2011-08-25 08:26:25 följande:
    det är väl regler på att dom ska vara 12 veckor men dom uppmuntrar att behålla om längre? vet fleras uppfödare som inte säljer förrän minst 14 veckor.. eller är jag helt ute å cyklar?? (lika som att många hunduppfödare behåller valparna tills dom är 10 eller 12 veckor, fast de "bara" är lag tills dom är 8 veckor)
    OK, du skrev att det hade ändrats så jag antog att det precis blivit lagändring eller så. Bara kattungarna är 12 veckor så är det ju upp till uppfödaren, några behåller tills de är 16 v några tills de är 12. Beror ju mycket på den personliga utvecklingen hos kattungen också.
Svar på tråden Få katt att sluta snutta?