Inlägg från: Fru X |Visa alla inlägg
  • Fru X

vad ska vi tänka på om vi skaffar häst??

En liten fråga med bara....inte säkert alla vill svara, men jag är ändå nyfiken...har varit det länge. Även innan vi fick dessa tankar, och nu undrar jag ännu mer. Alltså det är ju dyrt med hästar, dels att köpa in dom och som det är nu måste man väl ha minst 2 hästar. Sen då all utrustning, försäkring, vetrenärkostnader osv osv...Hur har alla råd?? Jag känner ju att det vill till att vi sparar pengar för att ha råd. Som det är nu har vi inte råd. Här där vi bor så är det jättemånga som har hästar.....flera flera st. och många av dom jobbar kankse inte heltid, nån studerar, många är unga....hur har ni råd? Bara så jag vet hur vi ska få råd....men som sagt, ni behöver inte svara....det är helt upp till var och en...     

Prioriteringar!
    Jag kör runt i en volvo som jag betalt 10000 för (hade kostat 40' hos bilhandlare, har man rätt kontakter så... OCH pengar sparade så man kan slå till när tillfället kommer), köper mest klassiska kläder som håller länge o inte blir omoderna, lagar all mat från grunden, bakar allt bröd själv, syltar saftar osv....  Åker aldrig på resor el gör shoppingrundor för nöjes skull. Har mina hästar i litet kollektivstall för självkostnadspris och gör allt jobb själv. Då har man råd.

Sen är det upp till var och en om det är värt det. Har levt så här i 30 år och vill inget annat.    Märkte ett tag när barnen flyttat att jag fick "pengar över" - började då småshoppa massa skit! Sen dök min drömhäst upp som gubben i lådan. Köpte honom och är tillbaka på ruta 1 sas =)

Sen all hästutrustning är DYR. men har haft samma sadel o träns de senaste 17 åren o sadeln kommer hålla i många år till!  
  • Fru X

Jag kostar dessutom på mig privattränare, en duktig, utbildad, var 14e dag. Också värt varenda öre. Man kan njuta av hästens kapacitet på ett helt annat sätt

Svar på tråden vad ska vi tänka på om vi skaffar häst??