• Anonym (Skamsen)

Springmask hos 3 månaders?

Känner mig så ledsen och orolig. 
    Såg en mask i mitt barns avföring.. Jag är säker på att de va en springmask.
    Det är mitt första barn och jag har ingen aning om var de kommer från.

Bara 3 månader gammal..

Någon annan som har erfarenhet av detta? 

• Svar på tråden Springmask hos 3 månaders?
  • Anonym

Ring läkare imorrn,  det måste behandlas.

• Vinxen

Mask på en 3 månaders låter märkligt. Måste komma från dig eller någon annan som har petat i munnen på bebisen eller nått....läskigt på en sån liten! Ring läkare och börja sanera. Det är ett helvete med mask. Och TVÄTTA händerna noga innan du tar på bevis och efter.

• Anonym

Ingen har behövt peta barnet i munnen. Maskäggen kan ha hamnat i luften med damm.
    Det knepiga nu är väl att få i bebisen medicinen som behövs. Prata med apoteket och få råd. Sen så är det storstädning som krävs samt noga hygien

• Anonym (Skamsen)
    Gråter
    Känns så fruktansvärt. 
    Va på vårdcentralen och ska få lämna ett avföringstest från min bebis så ska dom se om de verkligen är springmask eller något annat.. Men jag är säker.. Jag såg de lilla äcklet själv ju! Gråter 

Tycker så synd om min lille snutt..

(Och nej ingen har stoppat sina fingrar i munnen på honom.. Därimot suger och snuttar han på sina händer som om de vore godis) 
  • How about cupcakes

Jag förstår din känsla, men det är absolut inte ditt fel.
    Är det springmask så kan det smitta via dammpartiklar och det kan du ju inte göra nåt åt. Eller hur?
    Är det annan mask så är det fortfarande inte ditt fel.

Bra att ni varit till doktorn. Nu kan ni ju få hjälp.

Tvätta alla lakan, kläder och handdukar ordentligt och håll en god handhygien. Och storstäda. Mer kan du inte göra just nu.
    Liten ska du inte dela handduk med. 

Lycka till, styrke-kram 

• Anonym (Skamsen)
    How about cupcakes skrev 2011-08-27 11:45:08 följande:
    Jag förstår din känsla, men det är absolut inte ditt fel.
    Är det springmask så kan det smitta via dammpartiklar och det kan du ju inte göra nåt åt. Eller hur?
    Är det annan mask så är det fortfarande inte ditt fel.

Bra att ni varit till doktorn. Nu kan ni ju få hjälp.

Tvätta alla lakan, kläder och handdukar ordentligt och håll en god handhygien. Och storstäda. Mer kan du inte göra just nu.
    Liten ska du inte dela handduk med. 

Lycka till, styrke-kram 
    Nej de e lite svårt att göra något åt damm.. hehe.
    Ja nu väntar vi på labb resultat och sen ska vi få behandling förhoppningsvis.
    Ja imorgon ska jag skicka ut make och bebis på en långrunda och stor städa från golv till tak och tvätta allt!

Är så glad att jag köpt bakteriedödande rengöringsmedel, för de ska användas ordentligt nu..

Tack för ditt svar, de värmer {#emotions_dlg.flower} 
  • Anonym (CB)

Nej, det behöver inte vara springmask bara för att du ser vita saker som liknar maskar. Alla bebisar får så efter en stund om det inte torkas bort. Det är hudavlagringar.

Om du inte ser att de rör sig så kan du vara helt lugn för då är det inte springmask.

• Anonym (Skamsen)
    Anonym (CB) skrev 2011-08-28 01:13:17 följande:
    Nej, det behöver inte vara springmask bara för att du ser vita saker som liknar maskar. Alla bebisar får så efter en stund om det inte torkas bort. Det är hudavlagringar.

Om du inte ser att de rör sig så kan du vara helt lugn för då är det inte springmask.
    Åh den rörde på sig.. De va ingen tvekan om saken.. 
  • Anonym (Sjukhus)

Om det nu skulle visa sig att det är hudavlagring eller något annat ofarligt, ska du fortfarande hävda att den rörde på sig? Isåfall lär du ju hamna på hispan omedelbums.

• Anonym (Skamsen)
    Anonym (Sjukhus) skrev 2011-08-28 02:09:19 följande:
    Om det nu skulle visa sig att det är hudavlagring eller något annat ofarligt, ska du fortfarande hävda att den rörde på sig? Isåfall lär du ju hamna på hispan omedelbums.
    Både jag och min man såg hur den ringlade och ålade sig.. Så då blir de nog hispan för oss båda två..Obestämd

Svar på tråden Springmask hos 3 månaders?