• riboflavin

Hur länge väntar du med att köra bil om du druckit alkohol?

Efter att ha kikat lite på en annan tråd funderar jag nu på hur ni andra tänker? (Tråden där en kille blåste positivt kl.9 efter att ha druckit 6 öl mellan 11 och 3 natten innan.)

Jag skulle aldrig sätta mig och köra dagen efter jag druckit, även om jag bara tagit något enstaka glas vin.

Det samma gäller för min sambo, mina syskon, mina föräldrar, svärisarna mm.
    Super man så står bilen dagen efter helt enkelt.

Hur tänker ni?

Vem är denna mystiska någon som får skulden för allt?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-27 17:49
    Följdfråga: Hur tänker ni när ni är trötta/förkylda/stressade?
  • Svar på tråden Hur länge väntar du med att köra bil om du druckit alkohol?
  • Jan Holmström

Jag sätter mig och kör även när jag bara druckit två-tre öl några timmar innan. Så länge jag vet vad jag håller på med är det lugnt för min del.

Jan

• Red drum

Oj, är det riktig berusning så väntar jag nog till minst 14-15-tiden beroende på när jag slutar dricka osv. Jag slutar nästan alltid dricka vid 23-snåret.

• Anonym

Har jag druckit 3-4 2.8 så kör jag dagen efter. Har jag druckit 3-4 glas vin eller ciderburkar och kommit i säng kl 2-3 som senast så kör jag kanske som tidigast kvällen efter. Alltså efter middagen.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-27 17:38:13 följande:
    Har jag druckit 3-4 2.8 så kör jag dagen efter. Har jag druckit 3-4 glas vin eller ciderburkar och kommit i säng kl 2-3 som senast så kör jag kanske som tidigast kvällen efter. Alltså efter middagen.
    Rättelse, 2.8 dricks alltså senast 22-23.
  • Kazeer

Jag kör dagen efter. Men så dricker jag inte heller några mängder eller sent på kvällen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • bananflugekärlek

Jag räknar ut i en mätare online och lägger till ett par timmar.

• riboflavin
    Jan Holmström skrev 2011-08-27 17:36:00 följande:
    Jag sätter mig och kör även när jag bara druckit två-tre öl några timmar innan. Så länge jag vet vad jag håller på med är det lugnt för min del.

Jan
    Har du någonsin testat?  

http://www.shsweb.fi/shs/studieliv/alkometer.html

Vem är denna mystiska någon som får skulden för allt?
  • Gurkburk

Jag kör bil dagen efter, men väntar helst till framåt kl 11-12 om möjligt. Dricker enbart vin, aldrig sprit, och sista glaset brukar inte bli senare än midnatt. Sen har det ju förstås lite att göra med hur mycket vin det blev kvällen innan och hur jag känner mig. Är jag det minsta bakis dagen efter kör jag inte.

• Anonym

Om jag ska dricka så blir det väldigt lite när jag har bilen med mig. Har ingen bra koll på hur mycket man kan dricka innan det blir för mycket för att förlora körkortet. Vill ha mitt körkort kvar!!  Ingen alkohol i världen är värt det.
    Är inte så mycket för alkohol ändå så för mig är det inte något problem. Mitt kära körkort kan ingen ta ifrån mig

• Gurkburk

Det händer även att jag kör bil någon timme efter att ha druckit endast ett glas vin, men det får då inte vara mer än ett glas.

Svar på tråden Hur länge väntar du med att köra bil om du druckit alkohol?