Anonym (Äckligt) skrev 2011-08-27 20:55:53 följande:
Jag duschar varje morgon innan jag drar till jobbet. Tyvärr så finns det flertal av mina medmänniskor som jag delar buss med som inte gör det. Det luktar svett, dålig andedräkt, många gånger i bussar. Fattar inte att folk åker till jobbet med skiter hår eller över lag oduschade. Snälla nu som åker komunalt åtminstånde.... Duscha!
Flottigt eller smutsigt hår? Det är stor skillnad och eftersom du säger att de har skitigt hår så antar jag att du ser skillnaden. Gör du det?
Schampo ökar fettavsöndringen i hårbotten och får håret flottigt fortare men flottigt är inte smutsigt, det är ett tecken på att hårbotten är starkt uttorkad pga sulfaterna i schampot och det försöker talgkörtlarna kompensera.
När jag slutade med schampo såg mitt hår ut sådär en period, f l o t t i g t. Med schampo var jag tvungen att tvätta det var 2-3 dag. Nu när jag inte använder schampo ser det flottigt och smutsigt ut först efter 10.
Mitt hår har aldrig varit vackrare eller känts mjukare och det är precis lika smutsigt som förut men det är mindre flottigt.