• Anonym

Duschar jag för sällan?

jag tycker det är äckligt att inte duscha varje dag

• Anonym
    M Y L F skrev 2011-08-27 20:25:28 följande:
    Jag har väldigt torr hy och försöker att duscha varannadag, men har jag tränat eller det varit varmt ute så måste jag duscha varje dag. Jag tycker att det låter lite att bara duscha 2 ggr i veckan.

Man får ju smörja in sig med cremé efter duschen och man behöver ju inte tvätta håret vid varje dusch. 
    Det är däremot inte bra att smörja in sig ofta, då börjar huden att rengöra sig själv.
  • Anonym
    M Y L F skrev 2011-08-27 20:34:14 följande:
    Jo om man har torr hud som inte reparerar sig själv bara för att man inte duschar.

Min hud och min ena sons hud, måste smörjas in oavsett om vi duschar eller inte. Kroppen är torr om jag så skulle skippa duscha ett helt år.

Har ni nån form av allergi? eller husjukdom? för man ska inte behöva smörja in sin hud mer än 1-2gånger i veckan.
    Vintertid kan det ju bli fler gånger då det är torrt iluften.

För mig ser det ut såhär.
    *Sommartid ma 1gång under hela sommaren och då peelar jag av huden sedan smörjer jag in och då håller sig min hud bra efter det.
    *Vintertid så peelar jag kroppen en gång iveckan och smörjer in(helkropp), sedan smörjer jag partier då det behövs under veckans gång.
    Ansiktet smörjer jag in varje dag under vintertid är ett måste för mig. Sommar försöker jag _vila_med insmörjningen i ansiktet(peelar ansiktet en gång i veckan sommartid, 1-2gånger i veckan under vintertid), så jag kan hoppa över en insmorning i ansiktet efter dusch på sommaren.
  • Anonym

Och så klagar ni på att era karlar inte vill slicka fitta?? Fy fan va äckligt att inte tvätta sig. Det finns speciell "tvål" som är ampassad för just intimtvätt!!

• Anonym
    Anonym (Dusch) skrev 2011-08-27 20:57:53 följande:
    Tillägg: Killen vill ju slicka just "fitta" och inte tvål.
    Jo men garanterat INTE en otvättat äcklig fitta som inte blivit tvättad på massa dagar med kissrester, svett och flytningar. Ursch!
  • Anonym

Jag duschar varje dag oftast pga att jag tränar varje dag . Om du inte luktar så är det väl upp till dig hur ofta du vill duscha men en gång till i veckan kanske du skulle duscha iallafall .

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-27 21:01:44 följande:
    Jag duschar varje dag oftast pga att jag tränar varje dag . Om du inte luktar så är det väl upp till dig hur ofta du vill duscha men en gång till i veckan kanske du skulle duscha iallafall .
    Ska kanske tillägga att jag duschar varje gång jag har tränat om jag tar uppehåll en dag så blir det kanske att jag inte duschar då .
  • Anonym
    Anonym (Dusch) skrev 2011-08-27 20:57:53 följande:
    Tillägg: Killen vill ju slicka just "fitta" och inte tvål.

Men hallå, fitta luktar det avsett om du tvättar dig därnere. Det är en annan femma om du går direkt från duschen och lägger dig i sängen för att få bli avslickad, då kan du nog möjligtvis lukta tvål om du har en med parfym i.
    Men duscha på morronen och gå i trosor och byxa hela dan inte ska du tro att du luktar tvålen du tvättade dig på morronen med senare på kvällen då din sambo slickar av dig.
    Tänk också att du varit och kissat under dan.

Nä TACK en avblaskning av muttan innan sängläge åtminstånde för man vet ju inte vart det hamnar då man är vä isäng

(Kräver samma sak av min man)

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-27 20:59:52 följande:
    Jo men garanterat INTE en otvättat äcklig fitta som inte blivit tvättad på massa dagar med kissrester, svett och flytningar. Ursch!
  • Anonym
    Anonym (Äckligt) skrev 2011-08-27 20:55:53 följande:
    Jag duschar varje morgon innan jag drar till jobbet. Tyvärr så finns det flertal av mina medmänniskor som jag delar buss med som inte gör det. Det luktar svett, dålig andedräkt, många gånger i bussar. Fattar inte att folk åker till jobbet med skiter hår eller över lag oduschade. Snälla nu som åker komunalt åtminstånde.... Duscha!
    Och du luktar gott när du åker hem sen med? Har du tänkt på att du kanske stinker ur munnen fastän du borstat tänderna.

Jag åker ganska mycket kommunal men stöter inte på illaluktande människor så ofta.
Svar på tråden Duschar jag för sällan?