• Anonym

Duschar jag för sällan?

Anonym (Dusch) skrev 2011-08-28 17:45:46 följande:
    I håret vill jag nog inte testa metoden för den är väl framför allt till för folk med tjockt lockigt hår  och det har inte jag. Dessutom har jag färgat hår så jag tror att det måste stå colour protection på allt... Men någon här som testat "recepten" för huden?
    Metoden? Det finns många olika no 'poo-metoder. Spelar heller ingen roll vilken hårtyp man har.
  • Anonym

Haha jag är nog extrem med duschandet =p
    Måste ducha minst varje dag för att inte känna mig äcklig. Blir rätt fet i huden annars. Dessutom är jag rätt sexuellt aktiv och har i KRAV att det ska duschas innan. Det är ömsesidigt från båda! Så duschande varje dag och skulle nog som vissa andra sagt reagera på någon som bara duschar 2 ggr i veckan.

• Anonym

Enligt vetenskapens råd ska man duscha en gång i veckan för att de naturliga bakterierna ska kunna göra sitt rätt och en kropp ska må bra. MEn det innebär inte att man inte ska tvätta händerna en gång i veckan.Följ kroppens rytm. Känner du att du behöver tvätta fötterna så gör det. Jänner du att du behöver tvätta håret så gör det. Könet ska man tvätta varannan dag. I Övrigt, gör det som känns bäst för dig!

• Anonym

jag brukar försöka att inte duscha oftare än var tredje dag.

När jag tvättade håret varje eller varannan dag så var topparna snustorra och hårbotten blev fet som attan. Plus att gick det bara några timmar för länge så började jag lukta illa.

Nu använder jag bara väldigt mild tvål om det är nödvändigt och bara balsam i håret två av tre gånger. Har jättefint hår och huden mår mycket bättre

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-27 19:56:57 följande:
    Flytningar?
    ... är kroppens eget sätt att hålla underlivet rent. Jag hade heller aldrig valt att duscha/tvätta underlivet varje dag om det inte är så att det blivit smutsigt (sex/mens/varit på offentlig toalett) eller det är sommar och extrem värme.
  • Anonym

Jag duschar när jag känner mig ofräsch eller jag har blivit svettig, alltså vid behov. Ibland varannan dag och ibland som du ett par gånger i veckan (blir ju typ var 3:e dag då).

Finns det nån regel/lag att man MÅSTE duscha varannan dag??? Om inte så fortsätter jag som jag gjort hittills, funkar bra för mig Flört 

Och varför skulle man stinka om man inte duschar varje dag? Har också grymt ärliga kompisar och aldrig nån som sagt nåt!

Hade jag varit rökare så hade jag förmodligen duschat flera gånger om dagen för cigarettrök luktar ju grymt äckligt på folk, minns när man gick i gymnasiet och en del stank både cigg och svett, URK säger jag!!!

• Anonym

Varje kväll.. men jag blir väldigt varm dagligen i mitt yrke och när jag är ledig tränar ja..

• Anonym

varannan dag annars börjar håret klia...

har alltid babyolja  i badvattnet, blir torr i huden annars 

• Anonym

Jag duschar varannan-vartredje dag ungefär, och tvättar håret max två gånger i veckan, och har ingen torr hud eller fett hår som jag hade problem med förut när jag duschade och tvättade håret varje dag. Men jag tvättar mig i underlivet och under armarna varje dag med mild tvål (lactacyd) Skulle jag träna eller göra annat som gjorde att jag blev svettig eller luktade illa dagligen skulle jag så klart tvätta hela kroppen oftare.

Svar på tråden Duschar jag för sällan?