• Anonym

Duschar jag för sällan?

Jag duschar varje dag, skulle aldrig kunna gå till jobbet utan att vara nyduschad, man behöver inte lukta svett om man inte är nyduschad, men unket och ofräsch. Jag tycker folk som inte luktar nyduschad alt absolut ingentng alls är riktigt riktigt otäcka. Jag vill inte lukta på andras människors kroppslukt.
    Jag har väldigt torr hud, men jag smörjer bara in mig någon gång då och då på vintern. Duscha inte så jättevarmt så blir du inte så torr, du kan använda duscholja om du är väldigt torr, det är absolut ingen anledning att låta bli att duscha att man är torr. örk

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-27 21:13:02 följande:
    Och du luktar gott när du åker hem sen med? Har du tänkt på att du kanske stinker ur munnen fastän du borstat tänderna.

Jag åker ganska mycket kommunal men stöter inte på illaluktande människor så ofta.
    Jag åker aldrig kommunalt i någon form just för att folk luktar så illa, det är grymt otäckt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-27 21:25:37 följande:
    Jag duschar varje dag, skulle aldrig kunna gå till jobbet utan att vara nyduschad, man behöver inte lukta svett om man inte är nyduschad, men unket och ofräsch. Jag tycker folk som inte luktar nyduschad alt absolut ingentng alls är riktigt riktigt otäcka. Jag vill inte lukta på andras människors kroppslukt.
    Jag har väldigt torr hud, men jag smörjer bara in mig någon gång då och då på vintern. Duscha inte så jättevarmt så blir du inte så torr, du kan använda duscholja om du är väldigt torr, det är absolut ingen anledning att låta bli att duscha att man är torr. örk
    Du kloka människa
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-27 21:27:20 följande:
    Jag åker aldrig kommunalt i någon form just för att folk luktar så illa, det är grymt otäckt.
    Men det var väl ändå att ta i du vet ju inte ens om dom lider av nån form av sjukdom eller äter medecier just då som gör att dom svettas mer just då.
  • Anonym

Jag försöker duscha varannan dag iaf. Sen har jag perioder med mer eller mindre djupa deppressioner på grund av mitt npf som gör att jag inte orkar bry mig om hygien på samma sätt, så det kan gå både 3, 4 5 dagar innan jag duschar. Fast jag försöker även undvika andra människor under perioderna, så få drabbas väl av min ofräsha lukt.

• Anonym

Om du vill vara intim med en sån som MIG så är två gånger i veckan för sällan.

Man behöver inte bli torr i hyn av att duscha varje dag...man behöver ju knappast stå där i 25-30 minuter varje gång, räcker med 5-7 minuter på sin höjd för att fräscha upp sig om man inte behöver tvätta håret. 

• Anonym

Jag duschar varje dag men håret 2-3 gånger i veckan. Jag tycker det är otroligt skönt att duscha innan man går och lägger sig. Sover bäst då.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-27 21:34:43 följande:
    Men det var väl ändå att ta i du vet ju inte ens om dom lider av nån form av sjukdom eller äter medecier just då som gör att dom svettas mer just då.
    Nej men oavsett så tycker jag inte om all denna lukt så jag väljer att låta bli, jag skadar eller förolämpar ingen genom att låta bli att åka kommunalt.
  • Anonym
    Anonym (j) skrev 2011-08-27 23:06:11 följande:
    precis. jag jobbar som frisör, varje dag kommer det kunder som klagar på sig "feta" hår. jag försöker förklara att man inte behöver tvätta håret varje dag. men det är oftast som att prata med en väggSkrikandes
    Jag tvättar inte håret varje dag utan varannan eller var tredje dag och det blir fett dagen efter iaf. Jag har nog snart testat alla märken som finns och inget hjälper. I ren desperation har jag snaggat håret för att andra inte ska tro att man aldrig tvättar håret

Tips?
  • Anonym

men hur vidrig e inte Caroline af ugglas då?? Fy......

Svar på tråden Duschar jag för sällan?