Duschar jag för sällan?
Jag duschar varannan dag, både kropp och hår. Funkar bra för mig.
Jag duschar varannan dag, både kropp och hår. Funkar bra för mig.
Jag duschar vid behov, inte bara "för att". Tvättar av mig armhålor, ansikte, hals osv varje dag, men duschar bara om jag känner mig svettig/varm om hela kroppen. Alltså tex efter träning eller en varm dag. Ibland blir det två gånger per dag och ibland kan det nästan gå en vecka. Håret tvättar jag vanligtvis en gång i veckan. Det blir inte äckligt eftersom jag aldrig har tvättat det oftare. Undantag om håret blir väldigt svettigt eller om jag ska göra nåt speciellt ocj vill vara fin
Jag duschar 5-7 ggr/ v. Men det är ju för att jag tränar mycket också. Och sexar en del:p skulle inte vilja gå ner på ngn som duschar 2 ggr/ v. Bara de kvällarna då.
Jag duschar varje dag. Ibland 2 ggr om dagen beroende på hur jag känner mig efter jobbet, kan känna mig jätteofräsch och då vill jag duscha. Eller om jag tränat så blir det ju 2 ggr per dag.
Så länge du inte luktar illa så är det väl inget problem. Men det värsta som finns är när människor luktar svett. Speciellt när de försöker dölja det med för mycket deo eller parfym
Om du inte luktar illa och på så sätt stör andra så låter det väl alldeles utmärkt! Duschar själv kanske 2-3 ggr/vecka och tvål har jag inte på hela kroppen utan bara på extra smutsiga ställen och ställen där jag har fet hy. Enligt Agnes Wold, biolog, gör en tvätt av huden att den skrapas upp lite grann och blir känsligare och dessutom sprider man bakterier som finns på en plats på kroppen runt lite överallt när man tvålar in sig. Det gör ju ingenting eftersom bakterierna som finns normalt på huden inte är farliga. Men det är ett argument för att det inte finns något hygieniskt skäl till att tvätta sig varje dag.
Sen behöver man ju inte duscha bara för att man luktar svett under armarna eller har smutsiga fötter. Det går ju bra att tvätta sig bara just där, vid handfatet eller i en balja. Underlivet går ju också bra att göra rent med en tvättlapp. Det är något som folk tycks ha glömt bort.
Jag duschar inte varje dag, men jag tvättar mig under armarna och tvättar rumpan varje dag

jag duschar också bara två dagar i veckan.
jag luktar aldrig svett.
min sambo däremot, han duschar fler dagar i veckan än mig och han luktar svett VARJE dag.
varför?
för att jag TVÄTTAR mig varje dag och han tvättar sig aldrig (förutom när han duschar).
alltså, så länge du tvättar dig är du fräsch.
att duscha hela kroppen är däremot helt jävla onödigt.
nja alla gör som de vill men jag vill lukta gott och rent du kanske inte känner det själv men man luktar faktiskt både i huvudet under armarna rumpan och musen om man inte tvättar sig, jag duschar minst en gång om dagen
Duschar minst en gång om dagen. Två-tre gånger i veckan är väl och bra för en som sitter på kontor eller liknande hela dagarna, men jag har ett kroppsarbete och blir svettig varje arbetsdag, skulle känna mig äcklig annars :)