Inlägg från: SilverLadyG |Visa alla inlägg
  • SilverLadyG

Vad behöver en nyfödd bebis?

Jag ska få en november bebis (är i v 30)Skrattande. Hur ska man klä barnet? Behöver man både åkpåse och vinteroverall? Kan en nyfödd använda åkpåse storlek 68/74 eller är den alldeles för stor?Vad ska man köpa allmänt?
    Jag har spjälsäng+skydd+madrass, vagn, babyskydd till bilen. Vad behöver jag mer? 

• Svar på tråden Vad behöver en nyfödd bebis?
  • SilverLadyG
    Nina 566 skrev 2011-08-28 10:17:42 följande:

har åkpåsen storlek? har jag aldrig sett. Det viktigaste är ju att den passar i eran vagn.
    Ja, både overall och åkpåse behövs till vintern.

Man behöver ganska mycket till en nyfödd. Finns säkert en massa trådar om det.
    Ska försöka att komma på några saker.

Förutom det som du har så: Babysitter, kläder, filtar, kudde till sägen, vagnen, febertermometer, skötbord/bädd....

TackSkrattande. Blir inte det för varmt om bebisen har både overall och åkpåse?
  • SilverLadyG
    Linda b1986 skrev 2011-08-28 10:34:11 följande:
    Vänta lite med att köpa allt, du märker ganska snart när bebisen är född och då finns det säkert massa släkt och vänner som ner än gärna överöser dig med saker, har man köpt allt blir det mest kläder( som du kanske inte alls gillar)

Skötbord- fungerar byta på sängen med engångsundetlägg

Babysitter- behövs inte i början, bilbarnstolen fungerar bra i början

Ha lite is i magen och köp inte på dig allt är mitt råd, men bra att ha är massa lakan filtar små handdukar och tvättmaskin;) fast å andra sidan får du kanske en bebis som inte alls spyr;) sen amningste som du kan börja dricka redan nu så ammningen kommer igång fort när väl bebis är ute;;)
    Skrattande Amningste? Vart hittar jag det? Tack, ska åka och köpa massa lakan, filt, små handdukar :)
  • SilverLadyG
    Xofina skrev 2011-08-29 11:47:24 följande:
    Det vi hade köpt hem (fick våran son den 15 februari i år)

Vagn
    Skötbord
    Skötbädd + överdrag till den (IKEA)
    Spyhanddukar (IKEA 10 st små för 29 kr tror jag)
    Vi hade en korg istället för spjälsäng de första 3 månaderna men minst 3-4 lakan till den + påslakanset 2 stycken.
     (vår kille kissade ner den några gånger så köp skydd som man kan ha under lakanet!)
    Åkpåse
    1 overall och 1 "påsoverall" (finns på lindex tex.)
    Åka hem från BB kläder
    Babyskydd
    Bodys (strl: 50-56)
    Byxor (strl: 50-56)
    Strumpor (minsta)
    Tjocktröjor (strl: 56, skönt med större)
    Filtar (Vi hade köpt 5-6 stycken haha)
    Mössa (tunn och tjock)
    Nappflaska
    Ersättning om bröstet skulle krångla 
    Napp (för den som vill)
    Nagelkit
    Amningskudde (super skönt tyckte/tycker jag!)
    Bärsele eller bärsjal !!
    Första gosedjuret som han fick på BB utav oss
    Blöjor nr:1 hade vi köpt hem några stycken av, använde 1:an i cirka 3 veckor! Gick åt en hel del! (skönt att ha hemma..man vill inte gå och handla med en jätte liten bebis direkt när man kommer hem)

Första gången vi ens gick ut med vagnen och handlade för första gången var han exakt en vecka!
    Sen det resterade kan man köpa sen!Glad    
    Tack för din listaSkrattande
  • SilverLadyG

Tack alla för svar{#emotions_dlg.flower} Skrattande Har börjat köpa in saker i listorna Skrattande

Svar på tråden Vad behöver en nyfödd bebis?