Inlägg från: Suck och suck |Visa alla inlägg
  • Suck och suck

Vuxna i sparkdräkt!

SunnyBunny skrev 2011-08-29 13:02:41 följande:

Här är ett foto på mig;) Tycker helt klart att det finns värre plagg och sätta på sig ha!
    Vissa kan man överleva med att de KAN ha onepiece, men de allra flesta ser inte kloka ut. Vilket plagg är värre? Nyfiken.
  • Suck och suck
    SunnyBunny skrev 2011-08-29 13:02:41 följande:

Här är ett foto på mig;) Tycker helt klart att det finns värre plagg och sätta på sig ha!
    Hade tänkt att fråga dig om en bild, eftersom att du sa att du såg bra ut i en, då de andra inte vågar visa sig i bild här.
  • Suck och suck

(Alltså jag förstår faktiskt inte hur de kan vara sköna heller. Men det är jag det. Tyckte även min dotter verkade "lite fånge" i sin pyjamas då det begav sig, och förstod när hon ville lämna den helt.)

• Suck och suck
    NHult skrev 2011-08-29 13:25:56 följande:
    Jag har en,
    fick dock lova både fru och barn, att jag inte kommer att den på mig ute bland folk Oskyldig
    Alltså vuxna män ser faktiskt lite extra, e x t r a fåniga ut i en ziperall.
  • Suck och suck
    Suck och suck skrev 2011-08-29 13:38:49 följande:
    Alltså vuxna män ser faktiskt lite extra, e x t r a fåniga ut i en ziperall.
    Såg en häromdagen nämligen.
  • Suck och suck
    en rund boll skrev 2011-08-29 17:43:05 följande:
    Men du TS, tyckte inte du att man skulle skita i hur man såg ut och att man fick ha vad man ville på sig i "vita tajts"-tråden?
    Jorå. Jag tänkte ta upp det också. För jag tycker faktiskt det. Men det går ju till en viss gräns känner jag. Jag menar, man går ju inte gärna omkring med blöjor heller Det ser suspekt ut.
    Det där med att man inte ska bry sig om hur man ser ut, är ändå en sanning med modifikation känner jag. Herregud jag vill inte se ut som en uteliggare heller. Visst ska man bry sig om hur man ser ut inom vissa ramar. Sen v a r jag ju faktiskt lite kluven i den där "vita tights" tråden. Ja här kommer det. Jag sa faktiskt att det ser trashigt  ut även det. Det sa jag. Många på Ålandfärjor med vita tights för övrigt också. Det påpekade jag.
  • Suck och suck

Och ni som går med dem hemma, Det kan ni väl göra. Men v a d tycker ni om fullvuxna män som går omkring med det ute? Det ser verkligen inte klokt ut. Jag kan köpa att lite skatare och tonåringar lufsar omkring i de där, men det finns ändå en gräns i vilket folk som kan ha dem.

• Suck och suck
    EllanEriksson skrev 2011-08-29 18:22:28 följande:
    Ser fler vita tights på en skola än va jag nånsin sett på en färja så... =_='''
    Har du åkt med Wiking Line från Stockholmsterminalen?
  • Suck och suck

Sen om man då f ö l j e r ett mode och sätter på sig onepiece, MÅNGA av de som gör det, skiter just inte i hur de ser ut. Det är ju det som är grejen. De följer modet och bryr sig så mycket om hur de ser ut i förhållande till det att det blir fel. Det ser inte bra ut.
    Men har man det som en mysdress hemma och tycker den är urskön, då tycker jag att man kan fortsätta ha den.

• Suck och suck
    Suck och suck skrev 2011-08-29 18:25:14 följande:
    Har du åkt med Wiking Line från Stockholmsterminalen?
    Viking Line
  • Suck och suck
    EllanEriksson skrev 2011-08-29 18:28:20 följande:
    Åkt med Eckerö och Tallink Silja/Silja Line... 
    Tror inte att det är BARA Viking som har folk med vita tights...  
    Nä, det tror inte jag heller.
  • Suck och suck

Alltså jag har nästan inte reagerat på det när jag sett det på extremsportare bara. De kan väl få gå omkring och se lite töntiga ut. De är ju ändå ganska coola med sin extremsport. Dessutom har ju ofta extremsportare och idrottare (i gemen) ok figurer, vilket gör att det inte blir så j ä t t e i l l a

Studentpappa skrev 2011-08-29 18:29:29 följande:
    I Norge har den varit poppis sen 2006/2007 jag tror observera att jag tror nu har inga 100% källor men att www.slakkline.no var först och kallade den då för hyggepiece.
    Den var menad för folk som går på slakkline (lina) ofta samma skrot och korn som surfare/skidåkare/skejtare den livsstilen. Att hänga i efter en dags aktivitet när man tar en bärs och snackar skit. 
    Du kan kolla hemsidan så förstår du vad jag menar. Men en normal extremsportare.

Den var så inne för typ två år sedan att hälften av de som var på krogen i hemsedal gick i onepiece och det är ju givetvis värre än crocs och mjukbyxor på stan.
    Jag skulle aldrig visa mig i min utanför hemmet. 
  • Suck och suck
    EllanEriksson skrev 2011-08-29 18:33:06 följande:
    Nej och tror du tycker att det är många just för att du ogillar det.. Det handlar om mental uppfattning.. 
    Jag märker t.ex 23, 32 och 42 överallt bara för att jag blivit besatt av dem.. Det är för att jag ger det min mentala uppståndelse.. :) 
    Njae. Jag har ju inte sällat mig till kategorin som avskyr vita tights tycker jag (Jag märkte bara att de var extremt vanliga på överförfriskade damer i medelåldern som hade med sig STORA väskor som de skulle handla på taxfree på) Det var väl mer en familjebåtsvariant jag åkte, där det DELS var stora skaror med familjer, där varenda kotte hade foppatofflor, i kombination av lite mer uppklädda damer, oftare i sällskap två och två och de var VÄLDIGT ofta uppklädda i vita tights (de här medelålders damerna)
    Vara singel i medelåldern, sugen på att ragga karlar, beredd att fylla resväskan från Tax-free och vita tights var alltså en absolut kombination som inte gjordes avkall på då det gällde singelsällskapsdamerna om jag uttrycker mig så.
    (Snart har de op-kaninerna att se fram emot. Inte så dåligt kap i o f om man vill bilda familj.
Svar på tråden Vuxna i sparkdräkt!