Att använda socialen för att trakassera?
Välkommen i klubben. Jag har en person som sitter och anmäler mig också. 7 utredningar på 5 år. Jag har anmält trakasserierna till polisen som lägger ner gång på gång.
Välkommen i klubben. Jag har en person som sitter och anmäler mig också. 7 utredningar på 5 år. Jag har anmält trakasserierna till polisen som lägger ner gång på gång.
Haft en liknande situation. Blev soc-anmäld av barnets fröken för vi kom inte överrens. Som tur är kände soc till hur hon agerade och konstaterade rätt snabbt att anmälan var obefogad. Denna människan har gjort över 60 anmälningar på tio år som varit grundlösa.
Tyvärr är det en svår sits eftersom du får (och ska) anmäla om du misstänker oegentligheter. Problemet blir när folk utnyttjar systemet för att trakassera.
Du är inte ensam...
Sambons barns mamma är psykisktsjuk på något sätt och anmäler oss gång på gång, det är fullständigt fruktansvärt att leva så. Ibland lägger dom ner anmälan ibland blir det utredningar. Senast häromdagen ringde hon socialen och sa att min sambo var full klockan 8-9 på morgonen (innan han skulle till jobbet...) min sambo blev så trött och arg när socialen åter igen hörde av sig till oss att han slängde på luren. Inte smart jag vet, men man blir så otroligt frustrerad. Så nu är det väl dax för en utredning igen. Just det hon mest anmäler är missbruk- det är ju svårt att bevisa så det passar väl bra. Ändå har han fått inklalla sig till blåsning under över en månadstid för att utesluta hennes lögnetr men det verkar inte räcka för dem. Barnen avskyr förstås hennes agerande och ingen av dem bor hos henne, eller vill. I sin bitterhet över detta vill hon att båda barnen tas om hand och utplaceras i fosterfamilj. Detta framkom under en av utredningarna. Utredningen klargjorde ochså att mamman var omogen och oförmögen att klara av sin föräldra roll, men ÄNDÅ tar de emot och utreder nya anmälningar. Vi är inte alkoholister, har båda arbeten och i övrigt sociala och kompetenta. Fattar inte hur man kan få bli trakasserad på detta sätt.
Lider med dig TS men tror nog att de kommer att genomskåda henne och lägga ned utredningarna efter telefonsamtal med dig, och tillslut kommer hon tröttna. Håller tummarna för dig!