Mentat skrev 2011-08-29 20:00:05 följande:
Sedan kan man förstås göra om samma övning för kombibilar och se vad man får fram då. ("Karosseri är kombi"). Det finns diverse VW men du får gå bak till 95-98 för att komma ner i de priserna och det är kanske i äldsta laget? Annars finns det Ford Mondeo Kombi diesel, som påstås dra 5,9 l/100km som borde vara stor nog.
Du hittar nog något som passar just dig bäst på det sättet i alla fall.
Varför skulle 95-98 vara i äldsta laget? Det är väl inte det som spelar roll? Jag kör en Volvo 740 GL -90 sedan 3 år tillbaka & den går som en klocka & har aldrig svikit mig.
Denna funderar jag på att sälja nu, för att håva in pengar till en ny bil. Men en 740 är ju inte lätt att bli av med tyvärr. Inte en 740 som är i så fint skick som denna eftersom det bara är 18 åriga killar som köper sådana bilar för att mecka med, och inte betalar mer än 1.500 spänn. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra med bilen.
Den har gått 22.000 mil.
Jag har inget emot gamla bilar så länge det är en redig bil som inte sviker mig kalla vinterdagar eller som inte är för elak mot min plånbok i reparation eller bränsleförbrukning. Sen får den ju gärna se bra ut också.
Herregud, jag ska köra hund, hästsläp, barngrejor & till jobbet fram & tillbaka..jag är ute efter en rejäl bruksbil helt enkelt. Snygga bilar för hur många 100.000 som helst är inte riktigt min grej.