Fettet sitter på lår nu,men hur?
Hej
Jag är gravid i v 23 och vet inte om jag kommer kunna klara resten av veckorna utan att få panik och gråta titt som tätt..jag är LIVRÄDD att få men på min kropp efter detta..Och jag vet att många säger att det är värt det,och att jag får acceptera det..NEJ..jag vill inte få en ful kropp bara för att få ett barn,man ska inte behöva "offra" sig för ett barn. Min kille behöver inte göra det..
Jag har under dessa veckor fått en smärre chock över hur kroppen ter sig under graviditeten, innan visste jag att man kan må illa och spy.Man kan få hormonfläckar om man solar.Man får större bröst och mage (ganska självklart) Det jag inte visste var att bröstkorgen vidgas när man är gravid...Och att lår och rumpa blir större,TROTS att jag inte äter mer onyttigt eller rör mig mindre..
Jag kan bara inte förstå...Jag tränar 4 pass i veckan, som jag alltid gjort..Jag äter nyttigt, med två extra mellanmål, frukt,keso,nötter en macka eller yoghurt...
Då undrar jag hur kan jag öka runt lår och rumpa nu? Vad är det som gör att fett sätter sig där? Och om det inte går bort trots att jag tränar, hur ska det då gå bort efter att jag fött. Om jag tränar även då? "Biter" sig fettet fast nu fram till förlossningen eller? Jag förstår inte den ekvationen och det gör mig galen!
Jag hoppas att bröstkorgen går tillbax efteråt och resten..Men ändå vad är det som "sätter" sig när jag inte ändrat min kost lr träning...?!
Undrande utan att få svar...