Inlägg från: JadeMyran |Visa alla inlägg
  • JadeMyran

Fettet sitter på lår nu,men hur?

Det här är ju en gammal tråd, men oj så lättad jag blev av att läsa den! Är i vecka 27 med första barnet och har panik över att plötsligt ha fått ENORMA lår. Det ser inte klokt ut! Magen har så klart växt men alla övriga 12 kg som jag redan gått upp, utan att ha ätit extra eller tränat mindre, måste ha satt sig på låren. Det är som värsta valken vid knäna och ovanför sväller låren ut. Har aldrig sett ut så här innan - inte ens när jag gick upp 30 kg i vattenvikt när jag genomgick kortisonkurer.😭

Nu har jag i alla fall ett litet hopp om att jag inte kommer ha monsterlår för resten av livet. Som någon sade - varför ska man egentligen behöva offra sin kropp (såna här förändringar och med risk för förlossningsskador som ger men för livet o.s.v.) när mannen inte behöver göra det? Visst, biologin är så men himla orättvist är det! 

Har också hört från kompisar som fått sina kroppar förstörda av barnafödande att deras män tycker att de numera är fula och oattraktiva. Då har de gjort allt utom plastikoperation för att få tillbaka sina pre-bebis-kroppar. Alltså? ibland undrar man varför vi väljer att gå igenom detta.

Svar på tråden Fettet sitter på lår nu,men hur?