• Anonym

Skaffa älskarinna till sambon?

Jag har gått i terapi för just samma och hon gav mig rådet att älska även om man inte ville. Jag skulle se det som en intim och mysig stund., Vi älskade långsamt och försiktigt, nästan kramades mer än något annat.

Att ha sex leder till mer sex. Det blir mer avslappnat, mindre press för att det sker så sällan osv. Man får något erotiskt att tänka tillbaka till. Nu har vi ett jättebra sexliv och jag är övertygad om att avhållsamhet inte kommer leda till något annat än ännu mer avhållsamhet.

Stora kramar

• Anonym

Alla har rätt till ett sexliv. Att han skaffar sig en älskarinna låster som en bra lösning.

• Anonym
    Anonym (osexig) skrev 2011-08-30 12:24:25 följande:
    Jag tror att du har rätt, det låter vettigt. Men hur ska man komma till den punkten att ,man kan släppa honom nära när man helst av allt vill slippa bli rörd? Det har ingenting med honom att göra men det är som hela min kropp säger stopp vid sexuell kontakt...
    Hur mår du själv? Problem på jobbet? Sover du? Stress? Du kanske ska se över ditt liv och se om det finns något som du mår dåligt av.  Om man själv inte mår bra, kan det vara svårt att orka med sex.
  • Anonym
    Anonym (näe) skrev 2011-08-30 12:26:49 följande:
    Det tror jag är slutet på relationen. Vem fan vill dela sin man med en annan? Och vilken man vill ha en annan än sin fru och ha sex med en annan???
    Jag skulle säga att det är ganka vanligt att inte vilja leva i mongama förhållanden.
  • Anonym

Jag skrev första inlägget! Ja, men det är just det man får göra. Älska fastän man "inte vill" (men jo, du vill ju faktiskt egentligen säger du ju själv). Ta det försiktigt, använd glidmedel om du inte blir våt direkt.

• Anonym
    Anonym (osexig) skrev 2011-08-30 12:31:35 följande:
    Jag mår bra i grund och botten. Dock upplever jag mycket stress då jag både jobbar och studerar för tillfället. Det bli många långa dagar och därför är jag nästan alltid trött. Mina föräldrar går just nu igenom en skilsmässa också där min mamma inte alls mår bra, jag lastar mig själv mycket med hennes bördor. Jag upplever dock inte tat jag mår dåligt men jag tänker mycket och försöker ständigt fixa och ordna för att andra ska ha det bra. Ibland glömmer jag nog mig själv och min närmsta familj...
    Du kanske skulle försöka fokusera mer på dig själv och din familj? Klarar ni er på lite mindre extrainkomst? Försök även att begränsa hur mycket energi du lägger på din mamma. Man vill stödja, men det ska ju inte ske på bekostnad av din egen relation.
  • Anonym
    Anonym (osexig) skrev 2011-08-30 12:41:45 följande:
    Ja, det är det jag borde och vill göra. Jag har dock så svårt för att se min egen mamma så ledsen som hon är nu, hon är i sin tur bra på att lasta mig med problemen och prata med mig som om jag vore hennes väninna och inte hennes dotter. Där är ju exempelvis min far som hon kastar glåpord på. Hur ska man finna en distans där, vara stöttande men inte ge hela sig själv?

När det kommer till extrainkomsten så behövs den egentligen inte, sambon tjänar så att vi klarar oss. Det är nog jag själv som vill slippa att ta för mycket studielån, jag vill känna att jag bidrar till hushållet. "Fröken Duktig."
    Då tycker jag fröken Duktig ska träna lite på att ta han om sig själv och sambon istället och släppa lite andra måsten. Säg tex till mamman att du gärna lyssnar, men max 30 minuters ältande. Säg ifrån att de mest bittra får hon ta med någon annan, inte mannens dotter! Och säg ifrån att du älskar henne och gärna stöttar, men du har en egen relation att vårda.
    Och skippa extraknäcket. Sambon föredrar nog en rejäl genomkörare med kvinnan han älskar, än lite extra fickpengar?
  • Anonym
    Anonym (osexig) skrev 2011-08-30 12:56:03 följande:
    Detta var nog det rakaste och bästa rådet jag kunde få! Jag måste börja stå på mig lite! Tack, jag ska försöka att tänka om och jag ska prata med min mamma.
    Hoppas det löser sig! Kom ihåg att den "duktigaste" är den som behandlar sig själv väl. Annars räcker man inte till till det och dem man älskar.
Svar på tråden Skaffa älskarinna till sambon?