Psykopat??
Läs på om antisocial personlighetsstörning, kan vara det du har. Det är det som kallas psykopat i folkmun. Mitt ex hade/har det.
Läs på om antisocial personlighetsstörning, kan vara det du har. Det är det som kallas psykopat i folkmun. Mitt ex hade/har det.
Till: Anonym (Tror inte det) Mitt ex har som sagt denna diagnos, gjord efter väldigt många år inom psykiatrin. Han har dessutom depression, ångest och självskadebeteende i sig. Han är en enorm djurvän och älskar sina egna djur, samt bryr sig om sin familj och mig. Men inget mer än det. Hans sociala förmåga är enorm och han har en väldigt tydlig uppfattning om vad som är rätt o fel, en inlärd gräns. Även om man har denna diagnos/sjukdom/tillstånd så är man också en summa av sin uppväxt/uppforstran och ett resultat av samhällets strukturer och normer. Psykopater kan mycket väl ha självinsikt. Det ena utesluter inte alltid det andra. Sen är det bra att komma ihåg att det finns olika grader av allt, alla psykopater är inte elaka seriemördare liksom. Jag påstår mig inte veta om TS verkligen har asap men mkt talar för det och det kanske inte vore dumt att gå vidare med det och prata med läkare. Man kan vara en fungerande del av samhället trots denna diagnos.
(jag gör radbyte och så när jag skriver men det blir något fel när det skickas, förmodligen beror det på att jag sitter vid en iPad)