Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

God doesn´t make mistakes

mammatill5 skrev 2011-09-01 16:18:22 följande:
    Du påstår att dom kommer att få det svårare. Vad tror du att det beror på?
    deras förutsättningar.
    hur är det nu med kopplingen jag är såå nyfiken på?
    Ät min sidfot
  • puss
    Kattdamen skrev 2011-09-01 16:20:47 följande:
    Det beror på många olika saker. Inte enbart samhället som du får det till.
    precis. dom bor ju inte i gruppboenden med personal dygnet runt pga andras fördomar.
    Ät min sidfot
  • puss
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-01 16:26:06 följande:
    När individen redan är till och har Downs är ju alternativen
    bara döden eller Downs och i det fallet innebär kanske
    Downs ändå fler möjligheter.
    fast det vet vi ju inget om.
    Ät min sidfot
  • puss
    Roisin Dubh skrev 2011-09-01 16:28:54 följande:
    respekten för människors val måste gå åt båda hållen i denna diskussion. Man bör inte dra in nazism och använda kraftord av den typen. Sånt slår bara fel.
    Ät min sidfot
  • puss
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-01 16:48:01 följande:
    Var inte så säker på det. Jag tror inte det är Gud som "sänder" handikapp med mera,
    men jag tror Gud älskar dem som har drabbats.

Dra inte så snabba slutsatser. Det där beror på hur tillvarons grundförutsättningar ser ut.
    Jag såg också i en annan tråd någon beräta det intressanta att ett det ord osm på något
    bibelställe översatts till allsmäktig på svenska egentligen betyder "den som strider och skall
    segra". Den som skall segra till slut är inte oduglig.

Det skede vi lever i nu tror jag inte är evigt. Jag tror andra saker kommer att hända när
    tiden är inne.
    jag har inte dragit några slutsater alls.
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-01 16:52:07 följande:
    Vi vet väl att döden tar bort allt liv men
    att Downsdrabbade ändå har mer möjligheter
    än om de vore döda.
    vilka möjligheter som finns i döden vet vi inget om.
    eller?
    Ät min sidfot
  • puss

men snälla är det nån annan då som kan förklara koppningen mellan fosterdiagnostik och nazism? för ts vägrar ju.

Ät min sidfot
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-09-01 19:38:19 följande:
    Ja viss sorts fosterdiagnostik är fel i mitt tycke.

Varför är det så förbannat svårt att förstå och få ihop.. att jag INTE vill ge mig in och kritisera någons personliga val här. Jag vill inte ner på den nivån. Ja, jag vill diskutera den ena halvan. Det är inte ett feg väg ut och jag är definitivt inte rädd för att stöta mig med någon.

Är det svårt att förstå just för att ni själva vill gå ner på individplan? Det är där ni vill ha denna tråd.

Ni andra drar er inte för att ge exempel på olika individer.(Den återstående halvan). Roisin nämnde att hon vet några här som har gjort selektiv Abort.. DS," Dom kan bli djupt sårade av denna diskussion" Andra har gett andra exempel.

Jag undrar om det finns en baktanke hos några att inlägg medvetet missuppfattas..Det finns många "goddag Yxskaft" inlägg. Det tjatas hela tiden om vissa saker. Medvetet påförs falska påståenden på andra. Om och om igen tas Nazifrågan upp (Mycket känsligt och kan ge fart i forumet).. Det kanske är trevligare.. "häftigare" att få en sjujävla explosion här i åsikter och lättare att spy galla över någon..vem det nu än må vara.. Är det att föredra än en saklig och lugn diskussion?
    nazist grejerna var du den första som tog upp.
    Ät min sidfot
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-09-01 12:56:35 följande:
    En sak är i alla fall säkert..

En människa med DS skulle aldrig bete sig som du gör. Dom kan bättre Flört
    så skrev du till mig, och jag frågar igen:
    är det då ok att håna folk som inte bergiper bättre? om jag verkligen inte förstår vad du säger, ska du då vara nedlåtande eller ska du försöka förklara?
    eller ska man bara vara trevlig mot vissa, medans det är ok att vara elak mot andra?
    Ät min sidfot
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-09-01 20:07:52 följande:
    Just nu vill jag lämna den aspekten på fosterdiagnostik. Jag tycker inte det är nödvändigt att gå in och kritisera någons högs personliga val. Det gör jag av respekt. 
    tjena.
    Ät min sidfot
  • puss
    FrökenUmami skrev 2011-09-01 20:11:55 följande:
    Jag förstår inte riktigt resonemanget. Du är för fri abort bara man inte gör abort om fostret har DS?
    Fri abort handlar ju om att man har rätten att göra abort oavsett vilka orsaker som anges.
    Varför skulle det vara mindre hemskt, rätt, fel att göra abort p.g.a. fel tidpunkt, fel man osv men inte p.g.a. DS eller andra typer av fosterskador?
    ser fram emot svar på den.
    Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes