Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

God doesn´t make mistakes

oOOo oOOo skrev 2011-09-02 12:27:30 följande:
    Ja, vi skulle se till att få så många som möjligt att behöva assistans hjälp. Borde vi inte kunna höja nivåerna så att fler behöver assistenter så hade vi löst hela arbetslöshetsproblematiken, eller hur.
    nu hänger jag inte riktigt med i hur du resnerar.
    Ät min sidfot
  • puss
    oOOo oOOo skrev 2011-09-02 12:31:36 följande:
    Ju större behov av assistenter desto bättre, svish, mer arbetstillfälle
    jaha, menar du så. ok.
    Ät min sidfot
  • puss
    Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 12:23:46 följande:
    Men snälla nån-det är väl självklart att personer med samma värderingar som jag
    inte väljer abort och personer med helt andra värderingar tennderar mer att göra det.
    Jag förstår inte vad osm är fel i det resonemanget.
    en ensamstående mamma med två barn, med "svår" ds, 16 och 12 år gamla, hon har även tvillingar på 7 år.
    nu får hon veta att hon är gravid igen, och att barnet har ds. mamman har även en ryggskada som ger smärtor.
    hon beslutar sig för att göra abort.

vad säger du om hur hon "värderar" barn med ds? hävdar du fortfarande ätt det är en värdefråga? antar du att hon gör abort för att hon anser att ds-barn är skit?
    Ät min sidfot
  • puss

svenerik, det känns som om du ser en människa som gör abort och du dömer det på en sekund som förkastligt.
    men det vet du inget om. du vet inget om andra människors val i livet.

Ät min sidfot
  • puss
    Zargenta skrev 2011-09-02 14:07:03 följande:
    Har du hakat upp dig på dregel? Det var som sagt ett uttryck för ett möjligt gränsvärde för vad som kan TÄNKAS vara värdigt eller ej.
    ok! skjut mig när jag sover.
    Ät min sidfot
  • puss
    Zargenta skrev 2011-09-02 14:09:04 följande:
    Fast han har sagt att han inte fördömer någon som gör abort, han har medkänsla men vill helst se att antalet aborter, både friska foster och inte, ska sjunka. Ner mot en nollvisionsnivå även om det inte är möjligt.
    han hävdar att det är en värdefråga, vilket jag anser vara fel.
    hag försöker förklara för honom att för honom kan det vara så, men inte nödvändigtvis för alla.

om du nu undrar.
    Ät min sidfot
  • puss
    Zargenta skrev 2011-09-02 14:09:04 följande:
    Fast han har sagt att han inte fördömer någon som gör abort, han har medkänsla men vill helst se att antalet aborter, både friska foster och inte, ska sjunka. Ner mot en nollvisionsnivå även om det inte är möjligt.
    och jag har inte sagt att han fördömer nån heller, så det så.
    Ät min sidfot
  • puss
    Zargenta skrev 2011-09-02 14:09:28 följande:
    *letar reda på min soft air gun*
    gud så ohårt.
    Ät min sidfot
  • puss
    Zargenta skrev 2011-09-02 14:14:52 följande:
    Jag har redan sagt att jag inte vill skjuta av folk med funktionsnedsättningar och handikapp, då kan jag inte gå emot det och säga att jag letar efter hagelbössan? ;)
    ok, snyggt.
    Ät min sidfot
  • puss
    Sarah f skrev 2011-09-02 14:16:33 följande:
    jag skämtade, om du tänker efter! :0)
    gud så jobbigt.
    Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes