God doesn´t make mistakes
Jag är inte drabbad. jag är en av dom som du beskriver i inlägget...
Jag är ensamstående med 4 barn hemma.
Ekonomiskt fattig.. Arbetslös.
Jag har en krosskada i ryggen. Det ger vissa begränsningar och konstant värk.
Vi har varit ensamma sen jag separerade från en missbrukande man/pappa med mistingen i magen för typ 9 år sedan
Hanna föddes med DS och vi är den absolut rätta familjen för henne..
Hon kör definitivt inte oss i sank..
Som jag skrev långt tidigare, förstod jag på en gång (när jag läste mellan raderna i dina inlägg) att du har haft det jobbigt och kanske har fått slåss en hel del med myndigheter och livets svårigheter generellt - mer än många andra. Annars skriver man sällan böcker om just missbruk, samt har tid att sitta en hel dag hemma (vardag dessutom) och diskutera på familjeliv. Din styrka och din kärlek till dina söner och din dotter, är en överlevnadsstrategi. Jag fattar det, jag tror de flesta fattar det som har läst den här tråden. Och du! Det är STARKT av dig att kämpa vidare och vända allt detta till något positivt. (Skriva böcker, blogga om DS etc). Det ska du ha all cred för! Kan du ändå inte jobba (pga skada eller brist på lämpliga jobb) gör du säkert det bästa tänkbara av den tid du har.
MEN! Återigen... Att ANDRA föräldrar kanske gör andra val än du, har inte med saken att göra. Att vissa tester kan göras på blivande barn, OM FÖRÄLDRARNA VILL, är inget hot mot vare sig din dotter eller andra DS-barn. Rent krasst - alla skulle inte klara av det liv du har och då klarar man kanske inte av ett DS-barn heller. Men trots detta, föds det både DS-barn och barn med mycket värre handikapp, som blir hur älskade som helst!
Du behöver inte oroa dig.