Jag är bara jag skrev 2011-09-01 16:06:59 följande:
Smaklöst!? Så om jag får ett efterlängtat,älskat barn som gläder mig och sin omgivning bara genom att finnas till är det fel!? Hur kan det vara fel? Barn ger ju glädje genom sin blotta existens ju. De har ingen annan "uppgift" än så,jag ställer inga krav alls att mitt blivande barn ska göra det och det för mig. Jag vill bara ha ett som lever och finns hos oss. Men du kanske inte ser på barn på det sättet? Du tycker kanske de är jobbiga bara genom att finnas till? Jag tycker de är livets mening och den största gåvan man kan få-oavsett vilket "skick" de är i! Men troligen är du inte drabbad av ofrivillig barnlöshet och upprepade missfall och troligen så anser du-och de flesta andra här- inte att alla människor är lika värda heller. Då får man din inställning.
Oj, vad du tar i.
Barn är inte till för att glädja andra. Det är meningen att de ska få leva sitt eget liv, de har ingen uppgift alls.
Skulle du vilja ha ett barn med downs för att de kanske stannar kvar hos sina föräldrar till större grad? Det kanske är lite svårare att säga upp kontakt, flytta och inte prata med sina föräldrar alls.