Inlägg från: cosinus |Visa alla inlägg
  • cosinus

Hemskickad från kommunal skola

Självklart måste du prata med läraren först. Fråga hur h*n upplevde det och säga hur du sen upplevde din dotter och att du är förvånad över att hon blev hemskickad.

Jag har flera gånger fått hem barn från dagis fast de varit friska hemma. En av ggr så var det min då 4.5 åring som tyckte det var tråkigt och lade sig att vila på en soffa och ville inte göra något alls. Han var också småsnorig och när fröknarna hade frågat om han kände sig dålig (eftersom han snorade) så hade han glatt hakat på den iden men var hur pigg som helst när han väl kom hem.

Nu säger jag inte att din dotter medvetet luras men de flesta barn är inte så kaxiga efter bara en vecka i 6-års och hon kanske var lite ovanligt labil eller trött eller försiktig av annan orsak och det i kombination med snoret gjorde kanske att läraren feltolkade situationen.

Om du pratar med läraren och hon säger att hon skickar hem alla för bara lite snor. Då tycker jag du har rätt att ringa runt till halva kommunen och bråka, men spar på krutet tills du vet hur läraren resonerat och vad som gått fel.

Svar på tråden Hemskickad från kommunal skola