• Anonym

orenhet

Jag och min sambo väntar tillökning i mars, han har 2 barn sen innan och jag har 1 barn sen innan. Alla 3 bor hos hos på heltid.
    Nu till problemet, Sambons barn har inga hemningar alls, dom pelar sig i rumpan (pojken som är 8 år) och torkar av det på väggen, på sitt rum, Flickan som är snart 10 år pelar sig fram till och båda två kan torka bajs på vasken, väggen, golvet när dom har varit på toaletten. Dom har fixat toa besök själv innan och detta börja för ungefär 1 1/2 år sedan. Jag ber dom alltid gå och tvätta händerna på morgonen innan dom gör något annat eller tar i något ,ta av pyjamas och sätta på sig rena kläder men det e inte alltid dom gör det, så man får gå och städa här hela tiden. Nu till problemet, jag vet att det är lång tid tills bebisen kommer men jag vill inte att dom rör den när den e född om dom inte är rena,( hade inte tänkt tvätta bebisen varenda gång dom rör den) hur ska man få fram detta till barnen och sambon som inte tycker att det e någon stor grej, men jag tycker det är vidrigt av en 10 och 8 åring att pela sig i rumpan och torka fingrarna var man vill, kanner bara äkelkänsla när jag går in på derans rum, det luktar unket, handtagen är smutsiga, fettiga, tycker det bara är så vidrigt och vill inte att dom ska smutsa ner bebisen.
    Förstå mig rätt, men tycker dom e förstora för att hålla på så..

• Svar på tråden orenhet
  • Anonym

Modesty Blaise:

För det första behöver man inte vara otrevlig, då kan man lika bra vara tyst!

Ja båda petar sig i rumpan, den unkna lukten är rumpdoft, bajs m.m
    Klart Vi vädrar och städar, har inte med det att göra, handtagen är smutsiga, fettiga av var dom har haft fingrarna någon stans I RUMPAN, man ska inte behöva städa dörrhandtag och väggar varje dag. Dom stoppar fingrarna in i rumpan inte på, gör det även när dom är duschade, trodde oxå först att det var för att dom inte torka sig ordentligt som dom gjorde det för att det kliade men så e det inte, dom har inte mask, är kollat.

Mitt barn är äldre och har fått lära sig vad hygien är sen han var liten, han tvättar händerna när han har varit ute, innan han äter m.m
    Bara för att jag har ett barn sen innan vad har han med saken och göra?Det e inte han som pellar sig i rumpan och tar överallt. Bara för att man är en familj som består av bonusar så e det vissa som måste hoppa på en för att man säger något om bonusar!
    Sen är det faktiskt skyllnad om dom blir lortiga för att dom har varit ute och lekt eller att dom leker med sitt bajs.
    Det är skyllnad om man tar i ett handtag som där e bajs på eller som du har tagit med en smutsig hand med för att du har varit ute.
    Om man har 1, 2, 3 eller fyra barn spellar ingen roll man måste städa ändå.
    Dom har gjort det i skolan med så det e inte bara hemma.

• Anonym

Lexis 9 :

Vi har kollat dom, dom har ingen mask eller nått, jag har pratat med dom att man måste tvätta händerna och rumpan är inget ställe man har fingararna i.  Jag har köpt varsin nagelborste och handsprit, men har det sutit på händerna en hel natt luktar det ändå.

• Anonym

Vinnis:

Han har varit på utredning på bup för ungefär 1 år sen, han har ingen diagnos enligt dom,  tycker oxå att det är självklart att man inte gör sånt och att det är respekt löst.
    Båda 2 vet att dom inte ska göra det, jag har sagt till dom oxå vad tror ni era klasskamrater tycker om detkomma efter dom och där är bajs på väggarna och vasken, för det har hänt i skolan med. Pojken har till och med satt sig på skolgården och bajsat för att han inte orka gå in på toaletten.
    Får hoppas på att det blir bättre snart.

• Anonym

Ess:

Dom får städa badrummet efter sig, men väggarna har jag tatt, pojkens rum fick jag måla om efter allt tvättande, han valde själv färg, men vad gjorde han efter en natt, jo där var bruna sträck på väggen, kändes inte alls roligt.
    Har försökt att prata med dom om hygien, därans pappa tycker att det är väll bara att städa badrummet inget mer med det, men jag tycker inte att jag ska behöva städa toastolen, vasken, golvet och väggarna om jag behöver gå på toa.Vi har 2 toaletter och jag har förbjudit dom att använda den enna var av därans pappa blev arg för att jag gjorde det, fast att jag sa att där måste vara en ren toalett man kan gå på och när man har gäster. 
    Pappan börja förstå lite när skolan oxå sa att dom tyckte att dom var förstora för göra så och .att det inte var acceptabelt.

Svar på tråden orenhet