orenhet
Jag och min sambo väntar tillökning i mars, han har 2 barn sen innan och jag har 1 barn sen innan. Alla 3 bor hos hos på heltid.
Nu till problemet, Sambons barn har inga hemningar alls, dom pelar sig i rumpan (pojken som är 8 år) och torkar av det på väggen, på sitt rum, Flickan som är snart 10 år pelar sig fram till och båda två kan torka bajs på vasken, väggen, golvet när dom har varit på toaletten. Dom har fixat toa besök själv innan och detta börja för ungefär 1 1/2 år sedan. Jag ber dom alltid gå och tvätta händerna på morgonen innan dom gör något annat eller tar i något ,ta av pyjamas och sätta på sig rena kläder men det e inte alltid dom gör det, så man får gå och städa här hela tiden. Nu till problemet, jag vet att det är lång tid tills bebisen kommer men jag vill inte att dom rör den när den e född om dom inte är rena,( hade inte tänkt tvätta bebisen varenda gång dom rör den) hur ska man få fram detta till barnen och sambon som inte tycker att det e någon stor grej, men jag tycker det är vidrigt av en 10 och 8 åring att pela sig i rumpan och torka fingrarna var man vill, kanner bara äkelkänsla när jag går in på derans rum, det luktar unket, handtagen är smutsiga, fettiga, tycker det bara är så vidrigt och vill inte att dom ska smutsa ner bebisen.
Förstå mig rätt, men tycker dom e förstora för att hålla på så..