orenhet
Ja, här skulle man ju vilja veta vad som är vad.
I början av ditt inlägg får jag uppfattningen att båda barnen petar sig stjärten och smetar vad man kan tro är bajsrester på väggarna. När jag sedan läser dels att din sambo inte tycker att det är någon stor grej och dels att du också anför unken lukt i rummet/n (städa och öppna vädra?) och flottiga handtag som källa till din äckelkänsla ställer jag mig frågande till vad som är dina känslor och vad som är en faktiskt brist i hygien. Om det vore så att de torkar sig dåligt och smetar bajs på väggarna så borde väl din sambo också reagera? Rör de sig själva utanpå kläderna? I så fall är det ju en annan sak.
Har ni kollat upp så att de inte har klåda av exempelvis mask? Om det är gjort så är det väl bara att ni inför att ni alla tvättar händerna tillsammans innan ni grejar med bebisen när den har kommit? Du, ditt barn, de och din sambo. Då blir det ju en vana som sätter sig efter ett tag.
Din äckelkänslor - hur är det med dem när ditt eget barn smutsar ned sig? Eller är det ett äldre barn som
aldrig blir lortig och som aldrig glömmer att tvätta händerna före och efter maten och som därför aldrig placerat en lite flottig hand på ett handtag?
Har ni tre (snart fyra) barn så blir det förstås en hel del städning. Det är inget konstigt med det.