Hur ofta matar ni er katt
Morgon och kväll, absolut inte fri tillgång, de sväller som grisar om de får mer än absolut minimum. Båda är kastrerade o äter specialmat för det.
Morgon och kväll, absolut inte fri tillgång, de sväller som grisar om de får mer än absolut minimum. Båda är kastrerade o äter specialmat för det.
De behöver inte äta mer, de äter lagom och håller sig fina när jag kontrollerar intaget. Tycker burkmat är onödigt när detta funkar bra :)
De äter sig mätta, men de kan inte ha mat framme jämt. Har de det blir de så småningom kräsna och äter inte annat än leverpastej typ! Bättre de får längta efter maten o bli glada o nöjda när de får och verkligen äter när de får mat!
Det är ju det de gör. Suck för alla förståsigpåare som inte skulle ge sina katter annat än flytande guld för då dööööööööööör dom!!
Minimum
Suck!!! Hela inlägget försvann. Skit samma, orka sitta här och försvara sig när det enda jag gjorde var att svara på ts fråga. Ts: mina kastrerade katter kan inte äta mer än det som står på påsen, då blir de feta. De måste dessutom äta just den kastratmaten annars får de problem med urinvägarna.