Inlägg från: bad gyal |Visa alla inlägg
  • bad gyal

Hur ofta matar ni er katt

Jag ger han en påse på morgonen, och en på kvällen o lite torr foder har han hela tiden...

Han är så söt, för han är smart. Han brukar jama och säga hej liksom, men nu i morse så jamade han o han gick inte och la sig eller slutade jama då jag pratade med honom, så då kom jag på att han var hungrig :P. Så gav jag han  mat, sen nattade jag honom under en filt på sitt hus som står bredvid vår säng och han somnade :)

Min Tiger är den sötaste katten som finns :) 

• bad gyal

Eller han är normal.. han är ju ute och rör sig varje dag...

• bad gyal
    Emmi27 skrev 2011-09-01 13:43:25 följande:
    haha va gulligt! har han ett eget litet hus :P
    Yes, mamma köpte det.  Det är som en tunna täckt med tyg, med hål att gå in i till olika nivåer inne i den, på ett ställe hänger en boll han kan leka med. En meter hög, med ludd längst upp på den platta delen. Skit skönt att han kan gå o vässa klorna på den. Jag blir sur då han gör det på soffan :P.. Men han leker inte med den längre :P

Tidigare var den i vardagsrummet, och då vi satt i soffan låg han där. Men han kom  o la sig på min mage då jag var i sängen, det gillade inte min man,han putade bort oss och skällde på oss då :S

så nu har jag ställt den bredvid våran säng så nu sover han där :).

Har ni ute eller inne katter? 
  • bad gyal

När man ändå pratar om katter, vet ni, varje gång jag använder toan och katten tiger är hemma, kommer han och lägger sig i mitt knä :P... 

• bad gyal
    Sinase skrev 2011-09-04 14:57:05 följande:
    Haha, min ena jamar vid dörren tills jag öppnar. :)
    Söt. Brukar ej stänga dörren så...

Men nu för tiden äter min katt sådana här påsar med mat, ibland tre gånger om dagen, samt lite torr foder (han gillar mer blöt mat). Nyligen köpte jag kattmjölk, det stod att den var laktosfri osv och han älskade den. Så nu har jag gett han lite laktosfri mjölk som dom som äter vegetarisk mat dricker (glömt vad den heter för stunden). Han gillar den med. Han älskar o vispad vispgrädde också :).
  • bad gyal
    Fotografen skrev 2011-09-09 13:41:08 följande:
    Våran katt äter bara torrfoder och det är alltid fullt i skålen
    Mammas katt äter också helst torrfoder. 

Nu har min katt kommit på att om han går på taket ovanför mitt sovrum så förstår jag att det är han och öppnar dörren :P... 
Svar på tråden Hur ofta matar ni er katt