• odda

vilka barn kläder tycker du är bäst

vilken butik har bestbarn kläder

motivera gärna vf du tycker som du tycker 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilka barn kläder tycker du är bäst
  • SjälvaJag
    April barn skrev 2011-09-03 11:27:02 följande:
    Mina bodys från pop kostar aldrig mer än 50:-. Handlar bara begagnade kläder miljövänligt, hudvänligt och billigt :)
    hudvänligt finner jag även på lindex och H&M ..
  • Suri

Pop har tyvärr ganska tråkiga och alldeles för dyra kläder. Köper deras ullkläder, men inget annat. Köper mjukisbyxor på Kappahl, jeans på Åhléns, tröjor där jag hittar fina. Ska vara fina färger, mönster och gärna unisex. Mycket handlar jag på nätet. GAP-eu är vår stora favorit just nu och vi har massa kläder därifrån. Tradera handlar jag ofta på och då blir det blandade märken såklart. Ytterkläder i sportaffärer.

• ingensoldat

Min son är drygt 1 år och hans kläder kommer i stort sett bara från PoP och H&M (och en klädbutik som heter Next).
    Jag gillar kläder utan en massa batman/spiderman/bamse osv.

Lindex kläder gillar jag inte direkt, då de har just mycket bamse osv. 

• Venna

Av de du räknar upp så gillar jag Pop bäst. Tycker dock att det är alldeles för dyrt, så jag brukar passa på att fynda på Tradera och det syns oftast inte att kläderna är använda. Så jag tycker att de har bra kvalitet.

HM har en del snygga kläder, men flickstorlekarna (har en flicka som är 5 år) är små, och bebisbyxorna är superkorta i benen, och har man en lång smal grabb som vi så passar inga byxor, för om benlängden ska passa så blir de för stora i midjan.

Lindex är ok på en del saker. Jag har så fruktansvärt svårt för alla kläder med fula Bamsetryck, eller Mumin eller vad som helst egentligen, så det är inte ofta det finns något på Lindex. De har dock en del bra basplagg, enfärgade tights osv. Dessutom nästan enda stället det går att hitta enfärgade strumpor till barn.

KappAhl har en del fint och en del fult. De har så många olika stilar blandat så egentligen borde man ju hitta nåt som passar och det gör jag oftast, men inte så mycket.

Däremot rekommenderar jag Åhléns barnkläder! Snygga, färgglada kläder som är ganska unisex. Där shoppar jag det mesta!

• AnnaPuddel

HM. lätt...så roliga kläder. köpte en mysoverall stl 68 där. är en nallebjörn dräkt till i höst. kostade 200 kr typ.

annars second hand

• Venna
    Tant Green skrev 2011-09-02 21:30:55 följande:
    Nu när dottern har storlek 128 är det bara H&M som är hyfsade av de där fyra. Kappahl och Lindex är otänkbara nu, det ser ju inte klokt ut med tonårskläder på en 6-åring. POP är ok, men jag tycker de har blivit så tråkiga, fast det är kanske höst/vinterkollektionen som alltid är trist, de har lite roligare vår/sommarkläder. För tillfället handlar vi mest på Zara och Gap.
    Håller med!

Vår dotter är 5 år och är ganska lång så hon har stl 122. Jag var på Lindex förra veckan och letade efter en enkel enfärgad kofta men hittade ingen, så jag kollade bland stl 128 och höll på att smälla av när jag såg utbudet!

Aldrig i livet att jag skulle sätta på mitt barn skinntights, paljettväst eller andra vuxenkläder. Jag hittade ingenting som verkade "lekvänligt", men barn kanske inte ska leka när de har stl 128 längre?!
  • Mariella81

Bor i en stad där det bara finns Lindex att välja på men jag handlar mest på Lindex även om jag är i en större stad. Älskar deras basutbud, särskilt deras mjukisbyxor som är jättebra byxor att ha på förskolan och leka i. En stor fördel med Lindex är att de inte har så mkt dubbelstorlekar. Helt värdelöst när man har en pojk som drunknar i 98-104 men är lite för stor för 86-92...

• Esmiso

inga av ovanstående alternativ...
    Molo är helt klart överlägsna i både kvalitet, färg och utformning tycker jag!!! Önska rjag bara kunde klä mitt barn i det, men trots att jag handlar det mesta på Tradera skulle det bli för dyrt...
    Name it är också bra tycker jag.

• MuffinCake

Lindex!

Tycker att de tillverkar lekfulla, färgglada, mjuka plagg i bra kvalité.
    Kläder som gör att små barn får se ut som just små barn i stället för små minikopior på oss vuxna 

POP´s kläder kan också vara fina - men ack så dyra!

Svar på tråden vilka barn kläder tycker du är bäst