Knöl i halsen!!
Hejsan.
Jag har några frågor, är ganska rädd kan jag säga.
För ca 1 månad sedan fick jag något som jag trodde var halsfluss. Har fruktansvärt svårt att svälja några veckor, men gick så småningom bort med rätta halstabletter.
För ca 2 veckor sedan kikade jag ner i min hals då jag upptäckte en irritation i halsen, precis som om jag hade slembildning i halsen som aldrig gick att svälja ner.
Då upptäckte jag en knöl på vänstra sidan av svalget. Denna knöl sträcker sig ut mot struplocket och har blivit större. Har enormt svårt att svälja, bara att dricka går knappt. Har också svårt att tala, kan inte uttala orden lika tydligt längre. Knölen har också vuxit... Toppen på knölen är vit. Min mor märkte också att jag fått små knutor på andra sidan av svalget..... Men de är ännu så pass små att de inte växt "ut"....
Har de senaste veckorna också haft frossa på nätterna.- dock ej varje dag.. Har ej feber eller är inte förkyld. Har kollat upp på internet vad det kan vara och symtomen är samma som cancer i svalget, Hodgekins sjukdom eller Struma. Har dock inte överskott av sköldkörtelhormon, utan precis tvärtom- ett underskott.
Denna knöl är ca 2,3 cm lång och liknar brosk och står rätt ut och växer nu snart över struplocket. Har också märkt lite värk i vänstra örat och käken.......
Ska ringa läkaren direkt på måndag morgon. Men är så himla rädd över att det kan vara cancer..... Några tips på vad det kan vara????