Inlägg från: annniel |Visa alla inlägg
  • annniel

"Pojkar och flickor är olika" reklam. Vad tycker ni?

Ja, du överreagerar, pojkar har snopp så att det finns olika blöjor är väl inget att hänga upp sig på.

Herregud, denna hysteri....det är inte fel att det finns könsroller, felet är hur man ser på rollerna.  Man kommer alltid att hamna i olika fack pga utseende mm, det går inte komma ifrån.

Du idiotförklarar dig själv och andra föräldrar genom att säga att du/vi inte klarar av att uppfostra våra barn med inställningen att alla är lika mycket värda utan genus-hysterin. Att vi istället måste sudda ut gränserna mellan könen, det skall nu heta "barnet" istället för "flickan" eller "pojken". Att behöver klä våra barn i könsneutrala kläder, annars kanske inte flickan får samma möjligheter i livet mm. Precis som att jag inte klarar av att uppfostra min flicka till att alltid utgå ifrån att hon får ta för sig och har lika stor rätt som alla andra utan att kalla henne "hen". 

Vi har blivit såååå extrema i Sverige. Nu får man heller inte säga till sina barn att dom är "fina". Näe då kanske dom växer upp med tron att utseendet är viktigast. För vi klarar ju själva inte av att uppfostra dem till att det är hjärta och hjärna som är viktigast. Snart är det väl politiskt korrekt att inte borsta håret på våra barn..för vad sänder det för signaler...jo att frisyren är viktigast i livet...

Nej jag inte inte missförstått debatten (som ni genus-hysteriska alltid vill få det till) jag tycker den är idiotisk.

• annniel
    aussibaby skrev 2011-09-04 14:04:23 följande:
    Jag tycker att du överreagerar nu. Det jag funderar på är hur det påverkar alla som lever i ett samhälle hur vi gruperar oss och gör vissa saker mer passadne för pojkar och andra för flickor. Om vi istället kunde se till hur individen utvecklas och vad de vill göra så tror jag att det vore bättre för alla.
    Mina funderingar kring just den här reklamen är ju just om detta påverkar oss negativt eftersom den egentligen inte pekar ut det ena som bättre.
    Men, jag tycker definitivt att det är fånigt att dra upp skillnader i färg eller bokval när det i det här fallet handlar om hur de är olika i könsorgansavdelningen. 
    Dom försöker bara säga att pojkar och flickor är olika. Get over it!

Men inget av det där skulle spela någon roll ifall alla skulle uppfostra sina barn att alltid tänka att alla är lika mycket värda vare sig dem är flicka eller pojke, eller svart eller vit, tjock eller smal. Men eftersom vi föräldrar tydligen inte klarar av detta så måste vi ha genus-dagis. Suck!
Svar på tråden "Pojkar och flickor är olika" reklam. Vad tycker ni?