Inlägg från: Kimmice |Visa alla inlägg
  • Kimmice

"Pojkar och flickor är olika" reklam. Vad tycker ni?

Alltså, jag brukar i ärlighetens namn inte bry mig så mycket.
    Kan förstå att blöjorna kan vara olika i modellen, men varför i hela friden måste hela reklamen vara uppdelad i blå och rosa? Till och med blöjorna de visar är blå och rosa i exemplet. Och att pojkar och flickor uppenbarligen inte ens läser samma böcker... Eh.
    Nej, jag tyckte den var jätte fjantig.
    Jag är ingen expert på reklamskapande men hade de inte bara kunnat haft barn i liknande färger, liknande lekar som gjorde samma sak och sedan säga att TROTS det är det ju faktiskt en skillnad, och därför har de gjort olika blöjor. Tungan ute Hade fungerat mycket bättre för mig!

• Kimmice
    Veladis skrev 2011-09-04 15:28:06 följande:
    Fö kräks jag också på barn-reklam på TV-kanaler som Cartoon Networks etc (försöker undivka de kanalerna). Man med raspig röst berättar om cooooola, tuffa killgrejer och aktiva killar hoppar runt mot graffitibakgrund och visar "superfunktionerna med dubbelt så mycket action" på studsbollarna, miniskatboardsen etc. Sen i nästa inslag blir det plötsligt pling-plong-musik och en tillgullad kvinnoröst sjunger en fånig sång om hur man bara måste ääälska de små älvponnysarna/mjukiskatterna,bollformade djuren "för att de är så vackra" och så ser man två fnittriga sjuåringar med läppglans leka stillsamt med de pastellfärgade plastgrejerna, med en regnbåge i bakgrunden. Typ.
    Suck.
    Mår illa bara av att läsa, fy vad glad jag är över att i inte har dem kanalerna. Får nog av dem reklamerna när de går på TV-apparater i barnaffärerna. *ryser*
Svar på tråden "Pojkar och flickor är olika" reklam. Vad tycker ni?