Inlägg från: ninadockan |Visa alla inlägg
  • ninadockan

    Byt ut måltider och gå ner i vikt höst 2011

    Hej, är det en bra idé att variera bars och shakes över dagen om man ska byta fler än 2 måltider eller gör det ingen skillnad? Alltså, skulle man i princip kunna äta en bar var 3:e timme och sen nyttig middag?

  • ninadockan

    Ja eller hur, barnens syn på hur man äter är ju viktig vilket är varför jag väljer att alla i familjen ska äta ihop på kvällen, så byter jag ut de andra måltiderna istället.

    Men kan ni inte ge lite goda middagstips? Igår dag 1 åt jag en spagetti köttfärssås, vi brukar alltid ha i mängder med grönsaker i såsen (morot, zuchhini, paprika, lök och svamp) och 2 nystan fullkornstagliatelle till mig. Idag åt jag bars till fukost och lunch och smoothie/milkshake emellan, sen blir det kycklinggryta med råris.

  • ninadockan

    Hej, hur går det för er som inte kör kickstart? Är det någon mer som äter middag eller annan måltid? Klart man inte kan förvänta sig samma resultat som de som inte äter, -3 etc, men rör det på sig? Jag har haft lite framgång i alla fall och känner mig lättare, vågen har pendlat mellan 80.5 ner till 78.9 sen upp något igen, men nu bestämde jag mig för att låta vågen vara ett par dagar för att kunna se faktiska resultatet bättre.

  • ninadockan

    För mig funkar det bäst att äta måltid på kvällen och ta Allévo under dagen, blir aldrig sugen på kvällen numer och det var jag jämt innan! Men kanske ta lite bär eller lite morot? Hallon ska ju vara lite kolhydrater, lite frusna såna i lättyoghurt kanske om man vill ha snacks? Eller den där äppledesserten Viveca skrev om? Hört att det är dåligt med för mycket kolhydrater sent (efter 6). Stämmer det Viveca?

Svar på tråden Byt ut måltider och gå ner i vikt höst 2011