Inlägg från: skånegås |Visa alla inlägg
  • skånegås

Olycklig...

Du behöver någon att prata med. Kontakta vc och försök få en kurators- eller psykologkontakt. Brukar inte vara så svårt om man går genom bvc.

• skånegås
    skånegås skrev 2011-09-05 09:11:28 följande:
    Du behöver någon att prata med. Kontakta vc och försök få en kurators- eller psykologkontakt. Brukar inte vara så svårt om man går genom bvc.
    Det är ju också för barnens skull. De kan ju inte må bra av att ni har det som det är nu.
  • skånegås
    Gothica skrev 2011-09-05 09:14:16 följande:
    Funderat på att prata med någon professionell, men vet inte hur det skulle kunna hjälpa egentligen. Det är ju som det är. :( Dessutom har jag inte råd.... Tråkigt men sant.
    Via bvc tror jag man kan få det gratis om det är för barnen... Annars kostar det i vårt landsting 80:- per besök och till det får man ju högkostnadsskyddet om man behöver gå länge.
  • skånegås
    Gothica skrev 2011-09-05 09:16:04 följande:
    Jag skulle heller inte stå ut med tanken på att vara den som flyttar och lämnar familjen och att mina barn kanske kommer hata mej för att jag var den som lämnade och splittrade familjen. :( Självklart fattar jag att barnen inte mår bra av att leva i det här heller, man som jag ser det har jag inget annat val än att stanna. Kan inte se något alternativ. :(
    Prata med bvc iaf. Du har det ansvaret för dina barn! Vi har själva haft mycket hjälp av utomstående då vår relation inte fungerat bra (mycket pga makens depressoiner) och det finns bra hjälp att få. Ibland kan det bli riktigt bra också
  • skånegås
    Gothica skrev 2011-09-05 09:18:05 följande:
    Men det är ju inte för barnen jag skulle behöva gå hos någon. Det är ju inte dem eller föräldraskapet jag har problem med...
    Du skriver iaf att det är ett ständigt kaos med barnen... och att du inte tror de skulle må bra av att hatta fram och tillbaks.
  • skånegås

Sök hjälp, flytta eller ha det som du har det. Bara du som kan göra nåt åt situationen och bara du som kan bestämma vad som passar bäst... Och NEJ, det är inte alltid det är kaos när man har barn. Det är främst när man själv mår dåligt det känns som det.

Svar på tråden Olycklig...