Inlägg från: Anonym (insatt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (insatt)

ange barnets pappa, ja eller nej???

Anonym skrev 2011-09-06 07:53:14 följande:
    Jag har inte läst hela tråden, men jag tycker absolut du ska skriva fader okänd om du känner att det är det bästa för er. Du kan tala om för ditt barn ändå sen vem som är fadern. Du kan även skriva ett brev där du förklarar allting, ifall någonting skulle hända dig.

Även om han står som pappa på pappret så får väl inte barnet reda på så sätt att just han är pappa, det berättar man ju ändå. Nä om han inte vill vara med, och du tycker att det känns rätt, låt han slippa.
    Barn har rätt till kunskap om sitt ursprung och det är lag på att alla faderskap (när föräldrarna inte är gifta) skall utredas. Att inte medverka i det och berätta om det man vet om pappan är att välja en kortsiktig, egoistisk, enkel väg ut som kan ställa till det rejält t.ex. i relation till barnet i framtiden .... Vad finns för anledning att skydda pappan från att ta sitt vuxna ansvar för det barn han satt till världen?
  • Anonym (insatt)
    Anonym skrev 2011-09-06 13:31:01 följande:
    Man berättar för barnet ändå, vad är det då som ska ställa till det i relationen? Läs vad jag skriver innan du börjar gorma.

Tycker man är allt annat än egoistisk om man låter pappan slippa undan när han inte vill.
    Fst barnet kanske tycker det är konstigt att det står "fader okänd" i alla papper. om det nu ändå finns en pappa? Om man inte vill ha pappan i sitt liv är det barnet som får betala priset, enligt mitt sätt att se ....
Svar på tråden ange barnets pappa, ja eller nej???