• Anonym (hur???)

ange barnets pappa, ja eller nej???

Hej

Vet inte hur jag gör. Vi passar helt enkelt inte ihop, flyttade isär men jag inser att det inte fungerar som särbo. Vi har ett barn tillsammans, som faderskapet inte är faställd för. Han sa att jag ska bestämma, så han verkar inte bry sig. Om jag nu anger far okänd, och han kommer sedan och säger att han är pappa och dem får reda på att jag visste hur han heter, var han bor osv. Kan jag få problem med myndigheterna på nåt sätt????
    Tack för alla svar

• Svar på tråden ange barnets pappa, ja eller nej???
  • As mamma

Varför skulle du INTE skriva att han är pappa?! Barnet har väl rätt till en pappa trots att ni inte "passar ihop"?? Om han inte är intresserad behöver de i alla fall veta vem pappan är, tänk om något skulle hända!

• Anonym

skriv pappan som pappa men ha ensam vårdnad.

• Anonym (hur???)

om vad skulle hända???? och jag vet ju i alla fall vad han heter, var han bor, personnummer osv, så barnet får ju veta vem sin pappa är oavsett, jag menar rent juridisk

• Anonym

om du inte skriver nån fader så måste ju staten betala för ditt barn och det tycker ingen i detta land är okej. om det händer dig nåt, dvs dör då spelar det ingen roll om du har hans namn och personnummer i huvudet.

• Hyperduttan

Uppge vem som är pappa men skriv inte under på någon gemensam vårdnad?

Låter inte det som den bästa lösningen? :)  

Jag tippar att dom är väldigt gåpå:iga om du försöker med fader okänd... är det värt det? 

• Anonym (Varför?)

Alla barn har rätt att veta vem som är pappan, varför undanhålla det för sitt barn? Även juridiskt?
    Även om det inte funkar mellan er, varför vill du inte att han ska vara pappa på "pappret"?

Ditt barn kan komma att hålla det emot dig när han/hon är äldre...  

• Anonym (hur???)

han bor väldigt långt bort och jag bor nära intill min familj, som oxå vet allt om han i fall att. Jag är ju bara så osäker, för jag vet hur han gör med sitt ex och deras gemensamma. Han verkligen ställer till för exet, bara för att jävlas, och han kommer säkert oxå göra likadant med mig, plus att jag inte vill att han kör med våran så långa sträckor, eftersom han kör oförsiktig och provocerande. Jag säger inte att han inte får träffa barnet, men jag vill inte att det kommer till ett riktigt umgänge där barnet kan fa illa. Han är dessutom väldigt lätt retsam, har ingen som helst tålamod, när han mår dåligt, så lägger han sig flera timmar på dan trots att han är själv med sitt andra barn,...

• Anonym (hur???)

han skriker, kastar grejer osv och jag vill inte att mitt barn vistas i ett sånt miljö

• Jojile
    Anonym (hur???) skrev 2011-09-05 15:06:22 följande:
    han bor väldigt långt bort och jag bor nära intill min familj, som oxå vet allt om han i fall att. Jag är ju bara så osäker, för jag vet hur han gör med sitt ex och deras gemensamma. Han verkligen ställer till för exet, bara för att jävlas, och han kommer säkert oxå göra likadant med mig, plus att jag inte vill att han kör med våran så långa sträckor, eftersom han kör oförsiktig och provocerande. Jag säger inte att han inte får träffa barnet, men jag vill inte att det kommer till ett riktigt umgänge där barnet kan fa illa. Han är dessutom väldigt lätt retsam, har ingen som helst tålamod, när han mår dåligt, så lägger han sig flera timmar på dan trots att han är själv med sitt andra barn,...
    Och du tänkte inte på det här när du bestämde dig för att skaffa barn med honom?
Svar på tråden ange barnets pappa, ja eller nej???