Inlägg från: Anonym (Tilda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tilda)

ange barnets pappa, ja eller nej???

Även om ni inte passar för varandra är det viktigt för barnet åtminstone senare i livet att veta vem pappan var/är. Tänk om du dör och barnet som då har vuxit upp till en ung vuxen får en sjukdom som gör att han behöver ha tex benmärgs transplantation - då finns det ju en potentiell givare - om han vet vem pappan är.  Eller blir pappan plötsligt sjuk i en tidigare okänd ärftlig sjukdom som går att avhjälpa om man tex får en typ av pacemaker inopererad (ICD- ja jag tänker på en speciell sjukdom), då måste din som testas och kan räddas till livet om det efter släktspårning och test visar att sonen också har den gendefekten. Eller tänk om den sons pappa blir rik som ett troll - skapar ett affärsimperium - skall då sonen en dag stå där helt arvslös? Ingen vet vad som händer i framtiden!
    Om jag var dig skulle jag försöka få pappan att lite mer intressera sig för sitt barn, även om du har hela vårdnaden. Även om man som vuxna inte längre älskar varandra så är det väl inte riktigt rätt att förneka sonen sin pappa eller pappan sin son (även om han inte just nu verkar förstå vilken jätte fin gåva sonen är, så kanske han förstår det senare om han blir lite äldre och klokare.
    Lycka till med ditt val!

Svar på tråden ange barnets pappa, ja eller nej???