• Muppis

Minns ni skolmaten?

Är lite nyfiken på hur ni minns skolmaten eller tycker om den som fortfarande går i skolan? Jag minns att jag tyckte bäst om spagetti och köttfärsåsen och pasta med skinksås, kan bli riktigt sugen på den fortfarande, är länge sen jag gick ut skolan. dela med er av era bästa minnen

• Svar på tråden Minns ni skolmaten?
  • myspysen

Jag tyckte bäst om risgrynsgröten med saftsås, spagetti och köttfärssås, sprödbakad fisk med filsås

• BeccaStina
    Jenglan skrev 2011-09-07 21:02:12 följande:
    Jag tyckte bäst om risgrynsgröten med saftsås, spagetti och köttfärssås, sprödbakad fisk med filsås
    e helt och hållet på din sida, samma som min topp 3 lista!! :D

guud kan fortfarande bli sugen på sprödbakade fisken med filsås och potatis elle potatismos.. GUUUD VA GOTT!!
    beccastina.blogg.se - mamma till två fantastiska pojkar <3
  • Afasi
    HoneyCandySugar skrev 2011-09-07 19:57:18 följande:
    Nu går jag ju visserligen på gymnasiet fortfarande... men för några månader sedan fick vi något fruktansvärt!
    Försök inbilla er smaken av FISK MED CORNFLAKES! x)
    Tog studenten i somras och det hände att vi fick den där vidriga jävla fisken! Hur får dom ihop cornflakes med fisk och sen smakar det som att dom tappat ett helt jävla saltkar över skiten!!Kräks

Mat som jag tyckte om var panerad fisk med kall sås, fiskburgare, vissa fiskgratänger, kebabgryta, pyttipannan på högstadiet osv. På gymnasiet hade vi stundvis väldigt bra mat och en av favoriterna var helt klart rostad färskpotatis, kotlettrad och chilibearneise. Snacka om att vi ibland hade lyxmat!!
  • Jandy

Jag älskade spaghetti och köttfärssåsen, den var helt underbar. Efter det var det (tråkigt nog idag) makaroner och köttbullar med ketchup. Och pasta med pastasås... Ser genast ett genomgående tema...PASTA :D

Jag hatade raggmunk och potatisbullar eller vad det hette... vidrigt, kan inte äta det än idag.

Jobbar idag med lägerverksamhet med ungdommar och deras absoluta favoritmat är helstekt kotlettrad med kokt potatis och brun sås. De äter som om de aldrig har sett mat förut.... De gillar pastarätterna med men inget verkar gå upp mot kött och potatis... tror att det lagas mindre och mindre sådan mat i hemmen idag.

J

• Junie

Mmmm risgrynsgröten som var sådär härligt tjock och som smakade massa vanilj!! Har aldrig ätit så god gröt sen dess och faktum är att inte gillar nån annan gröt än den

• khadija

vad jag kan minnas var nog köttbullarna bland de godaste och köttfärsåsen, skulle vilka veta hur de lagade köttbullarna för att få de så fluffiga och stora. det har då aldrig jag lyckats med...

Svar på tråden Minns ni skolmaten?