• Muppis

Minns ni skolmaten?

Är lite nyfiken på hur ni minns skolmaten eller tycker om den som fortfarande går i skolan? Jag minns att jag tyckte bäst om spagetti och köttfärsåsen och pasta med skinksås, kan bli riktigt sugen på den fortfarande, är länge sen jag gick ut skolan. dela med er av era bästa minnen

• Svar på tråden Minns ni skolmaten?
  • riboflavin

Jag ÄLSKADE torsken med mandeltäcke. Har aldrig hittat något recept som riktigt matchar hur jag minns att den smakade dock Gråter.

I wanted to be the first woman to burn her bra, but it would have taken the fire department four days to put it out. D.Parton
  • Kimona
    UmmAlina skrev 2011-09-07 16:50:28 följande:
    Bamba vad betyder det?
    Har sett att flera av er kallar matsalen för det, men jag har aldrig hört talas om det namnet tidigare. På vilka platser i landet kallas det bamba? 
    Västra Götaland :) vi säger bamba
  • mammakatharina

Tyckte också om spagetti och köttfärsåsen....

Men jag hatade torsken med pizzatäcke. Sjukt äckligt! Som om fisken skulle bli bättre om man la på tomatsås med kryddor i och kallade det hela för pizzafisk...

• Elisabeth83

Jag åt inget.. jag gillade inte maten alls. Ok tog väl lite men jag minns att jag alltid var sjukt hungrig. Nu däremot älskar jag skolmaten! (jobbar som lärare). Förstår inte hur jag inte kunde gilla den ;) 

Älskar mitt sötaste lilla Z!
  • HoneyCandySugar

Nu går jag ju visserligen på gymnasiet fortfarande... men för några månader sedan fick vi något fruktansvärt!
    Försök inbilla er smaken av FISK MED CORNFLAKES! x)

• Den lilla M

Nu var det många år sen jag gick mitt sista år i skolan.. men min favorit var den ungsbakade tortelinin med ostsås och ett knaprigt täcke av gratinerad cheddarost. Hade riktigt bra skolmat nästan alla 12åren, som sämst var den under sista året på gymnasiet då mitt gymnasium började ta in mat från storkök ist för att göra allt själv.

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • 1978
    QueenObscene skrev 2011-09-07 17:35:59 följande:
    Har aldrig tyckt skolmaten varit äcklig, bara potatisbullar... Kräks

Korvstroganoffen var ju jättegod, även köttfärssås och skinksås! (Ser att många är inne på samma spår...!) Glad
    Åh, potatisbullarna var jag jätteförtjust i, och blodpudding!
  • 1978

På gymnasiet anställdes en särskild kock för vegetarianerna och veganerna (1/3 av eleverna åt inte kött). Vi fick toppenbra mat, bättre än köttätarna.

• crazy mom

Jag älskade spagettin med köttfärssås, mandelfisken, ärtsoppan, fiskbullarna, korvstroganoffen,  fiskpuddingen, hamburgarna osv osv   Tror att vi hade en väldigt trivsam miljö samt relativ vällagad mat =)

Min pappa är kock så jag hade ju ändå rätt höga krav...

• lalasmama

Rolig tråd då jag jobbar i skolkök, hehe
    Ska läsa igenom när jag har tid!

Nån mer som jobbar som mattant?

Svar på tråden Minns ni skolmaten?