Inlägg från: carinakatt75 |Visa alla inlägg
  • carinakatt75

Går inte ner i vikt efter graviditet

Hallå där ute! Vår dotter är nu 10 månader och jag har ca 9 kg kvar att bli av med så för ca6 veckor sedan så tog jag tag i min kost o motion igen. ca 10 timmars powerwalk er vecka samt ca 5 tim lätt styrketräning och så bra o tillräcklig kost. Innan jag blev gravid så tränade jag mycket o åt nyttigt o vägde ca 60 kg till mina 170 cm o va väldigt nöjd. Åt och tränade som jag gör nu ungefär. Nu till problemet: Jag går inte ner ETT GRAM! Magmusklerna går inte ihop o magen blir inte plattare TROTS 7 plankan om dagen a la 1 min!!! Har försökt med allt. Kan min ämnesomsättning tagit skada av graviditeten? Har fått muskelvärk efter graviditeten och ofta ont i halse. Någon annan som märkt at kost o träning som innan grav. gav bra resultat efter grav. inte fungerar? Vad gör man åt detta? Tips någon? Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Går inte ner i vikt efter graviditet
  • carinakatt75

Tack för alla inlägg! Börjar med att bege mig till VC så får dom kolla sköldkörteln. Ammar inte längre. Ammade endast i 4-5 månder pga stora problem med infektioner. Jag får väl försöka en lr två månader till. Sover bra men har en stressad livssituation så d kanske e d.. Vi får se vad VC säger..

• carinakatt75

Har testat LCHF och gick ner ett par kilo så jag vet att det funkar. Problemet är att jag älskar pasta och bröd o tanken på att aldrig mer få äta det gör mig tokig!!!! Därför kör jag nu viktklubb så får vi se vad som händer. Vågen står envist på ca 67 kilo men minskar lite lite lite  varje vecka... Tupler håller jag på att testa så vi får se o i mon är det dags för VC. Har oxå börjat med ett kosttillskott (för min värk) som heter Flexilett så nu är det fokus på hälsa! Kommer att fortsätta rapportera om mina viktresultat så kanske man kan tipsa/hjälpa ngn annan oxå!!! Tack alla för era svar.

Svar på tråden Går inte ner i vikt efter graviditet