• EriLa

Gravid, när berättade du på jobbet?

I vilken vecka berättade du för kollegor/chefen?  Självklart kan det beror på hur man mår, vilket jobb man har och hur tidigt magen börjar växa...

Jag är just nu i valet och kvalet om jag ska göra det officiellt på jobbet. Är i vecka 14, men än så länge så syns det inget. Eftersom jag mår bra så har min tanke hela tiden varit att jag inte ska berätta fören den syns...men ibland så vill man ju bara berätta den goda nyheten för allt och alla :)

Berätta, hur tänker/tänkte/gjorde du?

• Svar på tråden Gravid, när berättade du på jobbet?
  • Trident5678

Omkring vecka 6-8 alla tre gångerna. Första gången var det en arbetsuppgift, som jag inte ville utföra, som jag bytte bort med en kollega. De andra två gångerna har jag mått så illa att det varit uppenbart och ingen mening att ens försöka dölja.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • annamariahelena72

Berættade i vecka 8 redan. Mådde som en påse skit,kunde inte dølja det alls.. Man vet ju tyværr aldrig hur en graviditet slutar tænker jag,så før mej spelar det noll roll vid vilken tidspunkt /vecka man berettar.

• Nina 566

V 6 för chefen och de närmaste kollegorna. Resten av kollegorna fick reda på det i v 10-11 då vi hade julfest...och jag drack cola =)

Att jag valt att berätta tidigt beror på att jag spydde dagligen från v 6-40.....fick springa o kräkas på jobbet.

• huxflux

Tidigt för chefen (jag blev sjukskriven en vecka tidigt pga graviditeten så var tvungen att förklara varför), för de andra i v 18.

• thefee

för chefen berättade jag i vecka 11 eftersom jag måste sluta lite tidigare när jag skulle på UL. några arbetskamrater (3 st) fick reda på det i vecka 12 och 13 resten har jag inte berättat för men två har frågat förra veckan och jag är i vecka 17 går in i vecka 18 i morgon så jag klarade mig rätt länge bara för spänningens skull och för att slippa onödigt prat bakom ryggen. Men nu har jag semester två veckor och sen blir det väl sjukskrivning pga ryggont.

• Guppyy

Jag funderade lika mkt som du men berättade det i morse när jag hade jobbat! Jag jobbat natt 100% som undersköterska har precis gått in i vecka 17! Kände att det var dags att berätta dock så syns det bara jätte jätte lite men ingen som har märkt det! Nån kollega som underade och tyckte att jag var lite väl försiktig när vi jobbade men berättat för en hel del som jobbat i natt! Så det kändes skönt i fall nått händer att dom vet att ja inte kan lyfta tungt!

• Stardust79

Är i v15 m andra barnet. Har inte berättat än på jobbet. Är i valet o kvalet... Börjar synas nu. Tror jag ska berätta för närmsta chef i veckan eller nästa...

• Flodis Hjärtat

Funderar också på när man ska berätta.
    Jag kommer vänta så länge jag kan. Min närmsta kollega vet, men hon är som en extra mamma, så hon täcker upp för mig när jag ska till doktorn och sånt. Känns skönt. Det är ju så tidiagt att jag knappt fattat det själv, så jag väntar!

• EriLa

Nu har jag berättat!!! :)  Berättade för den närmaste arbetsgruppen i v.16, och några dagar senare för min chef. Det var ingen som hade märkt något eftrsom magen inte hade börjat puta så mycket, men det kändes skönt att berätta eftersom det ändå har gått så pass lång tid.

• JA77

Berättade i vecka 4! Jag har ett påfrestande jobb där alla arbetsuppgifter inte passar som gravid. Och att berätta sent är ju ingen garanti ändå!

Svar på tråden Gravid, när berättade du på jobbet?