Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Varför älskar folk att prata om pengar?

Jag tycker istället det är hemskt att folk bara strävar efter mer pengar, istället för mer tid. Folk köper onödigt dyra saker bara för att de kan. Ex ensamstående inne i en stad köper en jättebil som funkar bäst i terrängkörning. Varför fresta på naturen mer än vad man behöver? Eller folk som byter soffa varje år, varför gör man det? Varför blir man aldrig nöjd med det man har? Varför blir shopping ett nöje? Då tycker jag de människorna kunde skänka sitt stora överflöd till välgörande ändamål så kanske de räddar naturen eller till och med människor från att dö!

• Fridayyy
    Anonym (Baloo) skrev 2011-09-11 08:42:37 följande:
    Men det mesta du har också är onödigt enligt många männskor i världen. Vem ska bestämma vad man får ha innan det är för mycket, tycker du?
    Ja, det är ju upp till var och en men man kanske kan få någon att tänka om?? Jag försöker själv tänka på det men det är faktiskt svårt. Vi har tjocktv och så tänker man att man borde ha en platt-tv och så kommer man på sig själv, varför en platt tv när den tjocka ff fungerar? Det är en utmaning.
Svar på tråden Varför älskar folk att prata om pengar?