Inlägg från: Anonym (urk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (urk)

Varför älskar folk att prata om pengar?

Är jag den enda som känner såhär? Att allt kretsar runt pengar... Min mor ska jämt framhålla sina pengabekymmer, och visst lider jag med henne och hjälper henne så gott jag kan, men det är så tråkigt att jämt behöva lyssna på pengaproblem. Och att folk dessutom vill prata om MIN ekonomi. Min ekonomi har inte sett så bra ut innan och min familj vill veta allt..

Min mamma och systrar talar alltså om MIN ekonomi mellan varandra.  Jag behöver inte prata om min ekonomi med dem, men hur förhindrar man dem att skvallra?

Jag vill inte veta hur mycket andra tjänar, vad folk har för bekymmer. Jag vill inte att någon lägger sig i min ekonomi och kommer med "tips", jag har allt under kontroll.

Förlåt, är inte meningen att låta så elak och frustrerad. Men jag tycker att ens ekonomi är ens egen sak... 

• Svar på tråden Varför älskar folk att prata om pengar?
  • Anonym (urk)
    Sarilariz skrev 2011-09-11 08:53:32 följande:
    Kan hålla med där. Förstår om man vill ha fina och nya saker, men detta slit och släng är rent av hemskt.

Vi har en ny soffa (eller tre år är den nu) den hade vi tänkt behålla tills den går sönder, ev klä om den någon gång. Köksbord+stolar och tv bänk är från blocket (jättefina gedigna trämöbler av bra kvalité). Man kan självklart köpa nya saker, fina saker. Men just detta att köpa och sedan kasta, de flesta orkar ju inte ens lägga ut på blocket, eller skänka till erikshjälpen eller liknande. Det tycker jag man kan göra, oftast är det ju inget fel på grejerna. 
Svar på tråden Varför älskar folk att prata om pengar?