• Superlove

    Östersunds bo, vill träffa vänner :)

    Hej! Jag flyttade till Östersund förra året o fick en liten dotter i mars 2011. Känner mig väldigt ensam o har svårt att ta kontakt. Någon som har lust att surra lite, eller kanske de finns någon här i närheten som vill träffas som har bebis.. 

    // Jessica 21 år 

  • Svar på tråden Östersunds bo, vill träffa vänner :)
  • Norrlandstöus

    Jag bor i Brunflo, jag är 20 år och pluggar till undersköterska., har tyvärr ingen liten än men vi jobbar på det och längtar efter +;D

  • Superlove

    Hej! Va kul att någon hörde av sig :) Jaha, jag är utbildad undersköterska. Finns inget så underbart som ett barn.. 
    Va har du för dig idag då? :) 

  • Norrlandstöus

    Jaha det var ju kul att du är uska;) Är ledig från skolan idag så är hemma och bara tar det lugnt, städar och fixar lite..  du då?:)

  • Superlove

    :) Jaha, men de lät ju inte helt fel. Jag har städat o fixat hemma eftersom att vi ska döpa våran lila flicka så prästen ska hälsa på imorn. Har just lagt ner min lila flicka så hon ska få sova en stund. Hur gå det med skolan då? Kommer ihåg hur skol trött jag blev efter ett tag.. 

  • MrsEld

    Hej hej.

    Jag och min familj kommer att flytta till Östersund i slutet av december-början av januari.

    Jag känner inte heller så många. Vore skoj att träffa lite nytt folk!

    Har 2 döttrar, ena är 3 år och andra är snart 7 månader.

     

  • La Lola
    MrsEld skrev 2011-11-08 15:07:51 följande:
    Hej hej.

    Jag och min familj kommer att flytta till Östersund i slutet av december-början av januari.

    Jag känner inte heller så många. Vore skoj att träffa lite nytt folk!

    Har 2 döttrar, ena är 3 år och andra är snart 7 månader.

     
    Nyfiken som jag är så frågar jag vart ni ska flytta?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MrsEld
    La Lola skrev 2011-11-08 15:17:06 följande:
    Nyfiken som jag är så frågar jag vart ni ska flytta?
    Hej.

    Sent svar, men vi har fått tag på en lägenhet i stan på Regementsgatan. Flyttar upp i mellandagarna!
    Hoppas det finns folk som vill ses! 
  • La Lola
    MrsEld skrev 2011-12-24 00:14:46 följande:
    Hej.

    Sent svar, men vi har fått tag på en lägenhet i stan på Regementsgatan. Flyttar upp i mellandagarna!
    Hoppas det finns folk som vill ses! 
    Centralt!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MrsEld
    La Lola skrev 2011-12-24 08:24:38 följande:
    Centralt!
    Japp. Det ska bli skoj att bo centralt (tror jag iaf).

    Någon som har tips på vad man kan göra med barn i Östersund?   Någon bra öppen förskola?
    Vad gör alla som är hemma med barn? 
  • La Lola
    MrsEld skrev 2011-12-29 00:28:25 följande:
    Japp. Det ska bli skoj att bo centralt (tror jag iaf).

    Någon som har tips på vad man kan göra med barn i Östersund?   Någon bra öppen förskola?
    Vad gör alla som är hemma med barn? 
    Jag skulle inte stå ut men alla är ju inte som mig.

    Jag har aldrig varit på nån ÖF i stan men jag kan tänka mig att den på Jamtli är mysig.
    Sen finns det nån mitt i stan också vet jag.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • MrsEld
    La Lola skrev 2011-12-29 00:32:24 följande:
    Jag skulle inte stå ut men alla är ju inte som mig.

    Jag har aldrig varit på nån ÖF i stan men jag kan tänka mig att den på Jamtli är mysig.
    Sen finns det nån mitt i stan också vet jag.
    Vi kommer bara att bo centralt i en lägenhet ett tag tills vi har hittat ett hus som passar oss.  Tror det blir skoj när man vet att det bara är en begränsad tid.

    Har varit på ÖF i Brunflo ett par gånger för ett par år sedan. Där var det jätte bra tyckte jag!   Jag får ut och utforska stan lite efter nyår.
    Har aldrig varit på Jamtli. Är det öppet även på vintern tro? Om inte annat så borde väl ÖF där vara öppen.   Får googla och kolla! 
  • La Lola
    MrsEld skrev 2011-12-29 00:37:30 följande:
    Vi kommer bara att bo centralt i en lägenhet ett tag tills vi har hittat ett hus som passar oss.  Tror det blir skoj när man vet att det bara är en begränsad tid.

    Har varit på ÖF i Brunflo ett par gånger för ett par år sedan. Där var det jätte bra tyckte jag!   Jag får ut och utforska stan lite efter nyår.
    Har aldrig varit på Jamtli. Är det öppet även på vintern tro? Om inte annat så borde väl ÖF där vara öppen.   Får googla och kolla! 
    Aha, ok!

    Ja här i Brunflo är det kanonbra!
    Det ska vara öppet så vitt jag vet men kolla hemsidan.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Östersunds bo, vill träffa vänner :)