• YinYang

fun light ???

Jag tycker inte att det känns så bra att äta/dricka saker med aspartan i, inte överhuvudtaget och speciellt inte nu. Det är bara känslan jag har. Men jag TROR att jag läst att det INTE är nån fara. Alltså inget de generellt avråder ifrån. Står det inget på livsmedelsverkets sida? Kanske du kan dricka fler smaksatta typ vichyvatten el nåt, el vanlig saft och juicer?

• YinYang

Jag blir själv galen på alla spekulationer och jag håller med att det är så mkt man inte får så man blir snurrig, alla rön hit och dit.. Jag tror att många grejer går bra med måtta. Allt man hör fastnar ju nånstans (så är jag iaf) och så dyker det upp nästa gång man tänker äta el dricka det och så blir man förvirrad "hur var det nu fick man äta det här, kan det finnas nån risk, var det om man ammade el om man var gravid el bådeoch kanske??"

Jag själv är rätt skeptisk till olika kemiska, (ej naturliga) men även naturliga men förädlade eller genmanipulerade tillsatser/produkter.

Lightprodukter är ju jättebra för diabetiker och dem som av annan anledning behöver det,men för "friska" "normalviktiga" personer så tror jag att det i längden kan vara negativt. Man lurar kroppen på nåt sätt. Jag skulle vilja att mathanteringen gick mer "back to basic".

Så länge man känner att man tänker efter och känner sig sund så tror jag man ska försöka låta bli att lyssna på alla skräcklektioner man kan få.
    Ha de bra allihpa

• YinYang

Niquilota

Om det är mitt svar du syftar på så tycker jag såklart att man håller sig till rekomendationer från de som vet (lämpligtvis fr Livsmedelsverket då) Jag blir bara less på alla självutnämda experter som grundar sina lektioner på nåt rykte och säger det ÄR si och så..
    Medierna är ju rätt kåta på att sälja lösnr så kan de flasha upp nåt som skrämmer folk så gör dem det.. (sen läser man däri att man måste äta typ 10 kg för att det ska va nån risk) och så har man skärrat upp sig i onödan. Sånt blir jag less på.

Svar på tråden fun light ???