Inlägg från: IlIlIlIlIlIlIlIIII
|
-
-
Och fråga 2 så är ju två alternativ rätt..
-
Fast, bara för du läser psykologi gör det dig inte till en expert vilket det här testet också visar. Det ÄR fel svar och att du inte ens kan ta in det gör ju det här testet bara ännu mer värdelöst.hallonfot skrev 2011-09-10 08:37:38 följande:Jo, jag läser psykologi. På första frågan är det rätta svaret: "Läran om människan" inget annat.
Får man 10 rätt på detta test visar det inte att man är duktig på psykologi utan helt enkelt tvärtom. Men rätt smart, för det här blir ju ett test för de människor som tror sig vara bra på psykologi - som du - men egentligen suger på det. Så grattis alla 10-poängare!
Psychology - the scientific study of behaviour and the mind. -
Tack för att du tog fram ytterligare info som styrker att ts hade fel i första frågan, kan inte se någon av alternativen finnas med i det stycket.Inima skrev 2011-09-10 12:17:04 följande:Psykologi (från grekiskans psych: själ, liv och logia: lära, vetenskap) har givits olika definitioner under olika perioder, som t.ex. "läran om själslivet" eller "läran om beteendet". Det är naturligt att definitionen ändras i takt med ämnets vetenskapliga utveckling.
www.psy.umu.se/om-institutionen/vad-ar-psykol.../ -
Ja, som sagt ytterligare info som visar att "läran om människan" är helt fel.Inima skrev 2011-09-10 15:58:04 följande:Psykologi betyder från början ”läran om själen”. Den betydelsen har i princip stått sig fram till i dag. Den koncentrerar sig på psykologiska mekanismer d.v.s. patientens upplevelser. Det är dessa mekanismer man vill förstå och påverka, framför allt genom olika former av psykoterapi. -
Se det som att jag gjorde henne en tjänst, skriver hon "läran om människan" på en tenta kommer hon garanterat få underkänt. Det är inte otrevligt att säga att någon har gjort ett test som är dåligt när det faktiskt är det.La Lola skrev 2011-09-10 16:06:24 följande:Fasiken så otrevligt skrivet. -
Nej okej jag ber om ursäkt, kanske var lite hård. Ts gjorde uppenbarligen sitt bästa i testet. Men när jag är snäll och faktiskt anmärker fel är det rätt oartigt att fortfarande stå fast vid att man har rätt när det faktiskt är fel. Eller kanske mer osmart än oartigt.
-
Ja, eller ett quiz av en person som tror sig veta allt om psykologihallonfot skrev 2011-09-07 17:25:37 följande:Ett quiz för dig som tror dig veta allt om psykologi -
Att användas?hallonfot skrev 2011-09-07 17:25:37 följande:OBS!!! FRÅGA TRE: VAD HAR HÖGER HJÄRNHALVA FÖR FUNKTION? -
Nej det betyder inte det, kolla i ett grekisk lexikon. "Läran om människan" är dessutom antropologi och inte psykologi, hur svårt ska det vara att fatta. Och jag använder inte värdelösa gymnasieböcker utan samma böcker som utbildade psykologer använder, tror det är lite bättre faktaunderlag.Inima skrev 2011-09-10 18:54:15 följande:Fast den kända översättningen från grekiskan är ju läran om människan. Står i vilken psykologibok som helst.