Inlägg från: skånegås |Visa alla inlägg
  • skånegås

1,5 år & i trotsåldern!!!!!

salamanca skrev 2011-09-08 17:32:34 följande:
    Skönt att höra att vi är fler!
    Lillen gör dock också saker han vet att han inte får. Kan titta på mig som han sakta välter ner koppen från matbordet med blicken "vad säger du nu?" Han gör massor av sådant testande och jag är faktiskt alltid lugn och förklarar (sen får han väl snappa upp det han kan) Men trots det är det helt klart. När han blir så där arg så att han stundvis glömmer av att andas,böjer sig bar med hela kroppen och slåss hej vilt brukar jag förklara att jag har svårt att förstå vad han vill nu och att om han istället kan peka på det han vill så kan jag förstå honom bättre. Sen är det ju klart de där sakerna som inte riktigt går-sätta på skorna tillräckligt fort, bygga torn lika högt som sin bror...

Tack för alla svar!! 
    MIn dotter skrek så hon blev blå och svimmade av då hon inte fick klättra upp på en stege när hon var i den åldern... Då blev hon tyst
  • skånegås
    speranza skrev 2011-09-10 21:04:21 följande:
    Ja, här är en till men jag undrar hur ni som har 2 ror runt det? Vi orkar snart inte mer. Vår son är ett och ett halvt och skiter totalt i allt man säger. Han är överaktiv och ränner runt och river allt han kommer över. Fungerar bättre ute men man får bra kondis för han stoppar ALLT i munnen och nu på hösten är ja lite ärdd för han är sååå nyfiken på alla svampar. Maten var väl det enda som aldrig har varit problematisk men nu har även matvägran börjat. Han äter bara om han vill. Vi har testat allt från timeout, avledning, belöning och ignorera, men inget hjälper det minsta. Han har varit viljestark från födseln så det känns rätt hopplöst. Nu har det börjat bli konflikter mellan mig och min man också för han orkar inte säga till och ta bort sonen från exempelvis skåpet med kameran m.m. efter 25:te gången. Vad gör man???
    Vad man gör? Barnsäkrar, väljer sina strider och turas om så man får vila emellanåt...
Svar på tråden 1,5 år & i trotsåldern!!!!!