• Wittra

Läppeksem?

skrivit förut men var för ett par månader sedan. Då trodde jag att jag hade bränt läpparna i solen. Men inte......det svider, kliar, bränner i läpparna. Utåt sett syns ingenting, sambon hävdar envist "näääe, syns inget, " fastän jag har sånt obehag att jag vill typ amputera munnen :( Varit hos vc-läkare och dessutom fått remiss till hud. Tänkte om någon här haft eksem? O om eksem kan drabba läpparna? Kliar och är så irriterat på dem :(

• Svar på tråden Läppeksem?
  • Wittra

hej och tack för svar. jag har haft denna skiten hela sommaren :( kan inte för mitt liv fatta vad jag är allergisk emot eller reagerar på. varken bytt kost, parfymer, hudkrämer eller smink. När det blommade ut hade jag dock ett nytt läppstift på mig, men det har jag aktat mig helt för efteråt. använder ingen makeup alls på läpparna, smörjer men mest på natten då får ju läpparna liksom vila. Kan det kännas stramt vid eksem också? jag verkligen avskyr detta...

• Wittra

upplevde ni också att det kändes torrt ? inte bara kliade och irriterade i huden? ni som svarat, hur länge hade ni detta och hur "uppstod" det?

• Wittra

Hrm...men jag har haft detta i flera månader...:( i början fjällade läppen lite också, typ flagning. jag har försökt att inte använda nåt alls men känner nästan som panikkänsla ibland över att vara så torr + svidande på läpparna. Värst av allt så slickar jag ju ibland också...jag försöker verligen att inte göra det men det är sååå svårt. plus att jag ibland kan tycka att det känns lika jävligt att slicka på dem som att inte göra det....liksom kryper i läppen =(

• Wittra
    Tinzu skrev 2011-09-07 22:33:29 följande:
    prova kanske locobase repair? det finns på apoteket

Redan provat...:( Ni som svarat att ni haft/ har läppeksem, hur länge brukar det hålla i sig? har ju haft skiten hela sommaren :(
Svar på tråden Läppeksem?