• Anonym

Hur rakar man sig där bak?

Jag passar på när jag duschar och har duschtvål inlöddrat. Då sätter jag mig på toaletten och känner med fingrarna och rakar överallt. Lättare att sitta på toaletten, jag får kramp i benen annars Flört

• Anonym
    Anonym (skojar du ?) skrev 2011-09-07 22:07:37 följande:
    Ställ dig som du vill och som du når lättast. Greppa hyveln och sära.. Från ringen och ut.  Känn efter om det är lent. Kolla hyveln annars om du är osäker. Inga hår på den så är du klar.

Jag löddrar in mig innan och smörjer in mig efter. 
    smörjer in dig i rumpan? med vadå?
  • Anonym
    Anonym (oroad) skrev 2011-09-08 09:48:44 följande:
    Visst, visst, jag känner henne inte. Men i allmänhet vägrar jag tro att kvinnor gör det för sin egen skull, vad dom än säger. Varför rakade sig inte alla kvinnor i röven förr i tiden då om det är så himla ofräscht och äckligt med hår? Det borde dom väl alltid ha tyckt då?`

Blir så jäkla trött på det här jäkla "modet". Och det är just beskrivningarna om hur rakningen av rövhålet går till i praktiken som gör mig så ledsen.

Mode eller inte, jag har ansat bort håret i snart 20 år. Även i perioder när jag varit singel. Jag känner mig fräschare helt enkelt. Om en karl skulle be mig sluta raka mig skulle jag inte lyssna, jag vill inte ha hår helt enkelt, inte nånstans förutom på huvudet. Venusberget har jag fixat med laser så där är det permanent borttaget, resten tar jag bort med epilator.
  • Anonym
    Anonym (oroad) skrev 2011-09-08 09:03:54 följande:
    Jag blir chockad när jag läser. Hur kan man utsätta sig för den tortyren frivilligt. Jag är man och jag skulle aldrig ALDRIG kräva av en tjej att hon rakar sig där bak. Jag tycker dessutom att hår i rumpan är fint och hur naturligt som helst. Fan, lägg av med den skiten!
  • Anonym

Både jag och min kille rakar oss (av egen fri vilja, utan krav från något håll) därbak eftersom vi båda två gillar rumplekar och det är ett faktum att det är betydligt enklare att hålla sig riktigtriktigt ren om man inte har något rövskägg.

Jag har en bidé som jag sitter på, rakar med riktigt vass hyvel och tvättolja från Apoteket - det funkar skit Skrattandebra!

• Anonym
    LarsS skrev 2011-09-08 13:18:36 följande:
    Så du får ingen hårväxt "där uppe", alltså ingen triangel alls?

Nä, triangel har jag aldrig haft, däremot har jag kvar en liten landningsbana. Men vid sidan av denna landningsbana kommer inget hår alls, dvs inget stubb, inga röda prickar osv. Det växer helt enkelt inget hår där längre.
  • Anonym
    Anonym (Moa) skrev 2011-09-08 15:50:16 följande:
    Eftersom ingen svarat på min fråga så kommer en till: menar ni att ni har hår/långt hår bak vid analen? Jag har naturligtvis hår på fittan men ingenting alls efter slidan.
    Jag vet inte vad som är vanligast, men skulle jag gissa skulle jag tippa på att det är vanligare med hår vid anus än att inte ha nåt.

Var glad om du inte har det, jag tycker det är vidrigt!

Men det tar ju 30 sek att raka bort så det är inte så farligt ändå =)
  • Anonym

Det finns en kalk liknande pulver,jag vet inte namnet,det är helt naturligt,( OBS, inte gips)
    man ska hälla lite i ett skål,+ lite vatten(så att det bli lite deg /lera liknande ),
    sedan bara smörja där som du vill bli av med håret,
    vänta 5-10 minuter,sedan bara tvätta,allt hår faller.man får len hud,
    Om man vill,man kan smörja huden efteråt.

Sedan håret börjar växa igen precis ,som vanlig,

• Anonym
    Anonym (oroad) skrev 2011-09-08 09:48:44 följande:
    Visst, visst, jag känner henne inte. Men i allmänhet vägrar jag tro att kvinnor gör det för sin egen skull, vad dom än säger. Varför rakade sig inte alla kvinnor i röven förr i tiden då om det är så himla ofräscht och äckligt med hår? Det borde dom väl alltid ha tyckt då?`

Blir så jäkla trött på det här jäkla "modet". Och det är just beskrivningarna om hur rakningen av rövhålet går till i praktiken som gör mig så ledsen.
    Jag är kvinna och rakar mig i röven för att jag tycker det känns äckligt när jag duschar och ska tvåla in där bak och känner hår.

gör det INTe för min sambos skull då vi inte kör i såna ställningar att han ser mitt rövhål. Han har aldrig sett mitt rövhål och kommer inte göra det, känner inet där heller. Så han har ingen aning om ifall jag rakar mig eller ej, är hårig eller ej. Rakar kanske varannan månad. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-09-17 17:41:02 följande:
    Jag är kvinna och rakar mig i röven för att jag tycker det känns äckligt när jag duschar och ska tvåla in där bak och känner hår.

gör det INTe för min sambos skull då vi inte kör i såna ställningar att han ser mitt rövhål. Han har aldrig sett mitt rövhål och kommer inte göra det, känner inet där heller. Så han har ingen aning om ifall jag rakar mig eller ej, är hårig eller ej. Rakar kanske varannan månad. 
    Vad spelar det för roll om han ser ditt rövhåll?
    Om du inte gör det,
    Då är du tvungen att spänna dig hela tiden,och tänka på ditt röv,och ditt rövhår,

vissa ditt röv,och säg ,så här ser ut,med hår och utan hår,
    Om han vill knulla ditt röv,så kan du raka dig innan,om du vill förstås.
  • Anonym

Har sett att några diskuterar varför man ska raka sig därbak. Jag gör det inte för sambons skull, tror inte han bryr sig, men det går mycket lättare att torka sig, Så ett tipps till alla killar och tjejer med oerhört sexiga bromsspår, raka dig därbak. 

Rakar inte underlivet alls.Om det inte är så att jag känner att det stör eller kliar då kan jag raka bikinilinjen.

• Anonym

Varför ska man raka sig i rumpan? Vem ser det? Jag har aldrig rakat mig i rumpan (tjej)

• Anonym
    Det låter intressant! Om du inte vet namnet, vet du då tex tillverkare/återförsäljare? Hade gärna kollat upp lite vad detta är för något.
    Jag är 99% säkert på att det är vanlig kalk. Det är en naturlig medel som finns i naturen,
    Kalk används för att skydda mot fukt, när man bygger tegelbygnader, den är väldig väldig skörd. Det luktar något när den bli lös,(blandas med vatten )men lukten försvinner,efter att du har duschat,och tvättat dig.
    Det användes i Turkisk, och Romersk bad,och vissa människor gör det fortfarande.

Köp 100g från de som säljer byggnad material,och testa,hemma

som jag skrev,blanda lite vatten,och gör lera av det,och lägg lite på din fot eller under armen,för att testa,efter c.a10 -15 minuter,då ser du resultatet,,om det inte ha händ,vänta 10 minuter till,skölj bort och tvätta med tvål,

Håret i det området som du har lagt kalken,börjar bli lös.
    Men sedan börjar växa igen.
  • Anonym
    Agridulce skrev 2011-09-18 08:41:26 följande:
    Jag skulle nog vara väldigt försiktig med att experimentera med kalk direkt på huden innan jag hade det där bekräftat.

Du skriver tex inte om det är obrunnen el släckt kalk. Det ena kan väl ge ganska kraftiga skador på huden?
    Kalk är ingen kemikalisk medel, det är helt naturligt,
    Det kanske torkar något huden,men man kan alltid smörja sin hud,och använda nån sorts kräm,eller vanlig olja.

Alla människor är olika, man reagerar på olika sätt,det är svårt att säga att kalk passar alla,men många som ha använd,tyckte det var bra medel.

Man kan alltid testa lite grann på sin fot,och se hur kroppen reagerar.
    Man skulle också fråga en murare,och höra vad han tycker och vad han har erfarenhet av kalk.
  • Anonym
    Doktorn skrev 2011-09-18 16:09:10 följande:
    Kalk är en kemisk förening som förekommer i naturen, precis som andra föäreningar och ämnen som kvicksilver, arsenik och ättiksyra.  Bara för att ett ämne återfinns i naturen kan man inte dra slutsatsen att det är ofarligt.

Kalk som blandas med vatten bildar en starkt basisk lösning (lut) som är olika mycket frätande betoende på vilken sorts kalk som används ("släckt kalk" eller "osläckt kalk") och vilka proportioner man blandar. Frätande och hudskadande är den dock oavsett. Murare som jobbar med kalk vet att skydda händerna mot kalk och murbruk eftersom de annars får extremt torr och sprucken hud - den första reaktionen av kalklösning är nämligen att torka ut huden då luten förstör hudfettet innan det fräter ner hudcellerna.

Agridulce har helt rätt när hon höjer ett varningens finger mot att gnugga in hud och slemhinnor med frätande lösningar - det kan föra med sig riktigt otäcka skador om det vill sig illa.
    Inte minst ska man komma ihåg att vaginans miljö (den ligger rätt nära, eller hur?) är sur som ett skydd mot bakterier och svampar.  Att tillföra ett basiskt ämne i stjärt och underliv stör pH-balansen så att man riskerar att drabbas av både svamp- och bakterieinfektioner i slidan, utöver hudskadorna runt anus.

För den som tycker att blickfånget runt anus är det viktigaste stället på kroppen att vårda för att behaga sin partner så finns det andra, hudvänliga produkter att tillgå.
    Att ge sig till att skada kroppen av fåfänga mellan skinkorna är enligt mig inte bara ogenomtänkt utan rent korkat. Att uppmana andra människor att fräta sönder stjärten gränsar till åtalbart.

Att gnugga rumpan med frätande ämnen må ha fungerat för dig, men jag ber alla andra läsare i tråden att låta bli att följa exemplet.  Och kom inte och säg att ni inte blivit varnade när ni får söka akuten på grund av sönderfrätt anus.

Hårda ord, men anonyms råd är farligt!
    Dr kungen!!!
    Är du kemist eller läkare/doktor, som du kallar dig,och rådar folk,eller kanske nåt annat/tvärtom???
    Slå upp ordet kalk i lexikon, LÄS om KALK så kan du förstå vad kalk är.
    Kalk finns i vattnet, det som du dricker,
    Kalk är en mjuk sten som finns i naturen.
    Kalk finns överallt.
    Om det var så,som du beskriver, det skulle alla människor ha varit dött.

OM du häller vatten i ett glas och låter det vara stilla i några månader/år, då bildas kalk.så enkel det är.

Du verkar du inte läser vad jag skrev, Jag skrev,man skulle testa litegran på sin hud,något ställe i sin kropp, se vad man får effekt av det.alltså ,TESTA/Undersöka kalk.

Det är ingen ide för mig att sitta och argumentera för dig,  tack,och Adjö!!
  • Anonym
    Agridulce skrev 2011-09-18 15:34:07 följande:
    Det finns säkerligen någon typ av kalk som funkar till det du sa och det var därför jag bad dig förtydliga dig ang vilken typ av kalk du syftade på.
    Som jag skrev;

Jag är 99% säker att det är kalk,
    Vilken sort, det vet jag inte.
    Därför ;jag skrev också att man skulle undersöka om kalk,och att man skulle fråga nån murare,eller testa lite nåt ställe i sin hud,om det fungerar,då fungerar i hela kroppen,och där man vill ta bort oönskade hår.

Antingen man testar kalk,eller låter man bli,så enkel det är,och jag har inte lust och sitta och argumentera mera om kalk.
Svar på tråden Hur rakar man sig där bak?